مرمت برج‌های ۳۵ ساله خطوط انتقال برق در یزد

برج‌های 35 ساله خط 63 کیلولت جهان آباد به اردکان که به دلیل آب‌های زیرزمینی دچار آسیب از ناحیه‌ی فونداسیون شده بود، اصلاح و بهینه‌سازی شدند.

به گزارش یزدی نیوز«حمید اسدی‌پور» کارشناس مسئول نظارت بر تعمیرات خط شرکت برق منطقه‌ای یزد ضمن اعلام این خبر، افزود: پس از حفاری و تخریب فونداسیون برج‌های معیوب عملیات اجرایی مطابق طرح ترمیمی مصوب یا تعویض استاب و احداث مجدد فونداسیون شامل آرماتوربندی، قالب بندی، بتن ریزی و عایق کاری انجام گرفت.

 
وی ادامه داد: در جریان عملیات  اجرایی مذکور، ۲۴ پایه استاب تعویض و فونداسیون آن‌ها به طور کامل ایجاد شد و  34 پایه نیز برای هر برج عملیات اجرایی ترمیم فونداسیون و ایجاد کاور محافظتی و ۴۴ پایه ترمیم با استفاده از ملات و چسب بتن اجرا شد.
 
اسدی‌پور مدت زمان اجرای این طرح را هشت ماه اعلام کرد و مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح را ترمیم و بازسازی فونداسیون برج های خط به منظور افزایش طول عمر خط، کاهش و نفوذپذیری فونداسیون در برابر رطوبت و املاح و آب های سطحی بیان کرد . 
 
این مسئول در پایان انجام کار بدون اعمال خاموشی یا خروج خط، حفظ شرایط برج‌ها در طول عملیات با رعایت و پیش‌بینی تمام نکات فنی و ایمنی استفاده از میلگرد گالواتور (میلگرد گالوانیزه شده) و ژل میکروسیلیس در بتن برای بالابردن مقاومت در برابر املاح بالای موجود در خاک و آب‌های زیرسطحی، از نقاط قوت این طرح برشمرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..