مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

برنامه‌های اعزام روحانی به روستاها منحصر به برپایی نمازجماعت نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اهداف اعزام روحانیون به روستاهای استان یزد گفت: برنامه های اعزام روحانیون تنها به برگزاری نماز جماعت منحصر نمی شود.

به گزارش یزدی نیوزسید محمدشریف حسینی کوهستانی در دیدار با رئیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان یزد با اشاره به ورود سپاه به حوزه های مغفول مانده اظهار داشت: سپاه در بسیاری از زمینه ها که حتی در حوزه وظایف ذاتی این نهاد نیست، ورود پیدا کرده است.

 
وی بیان کرد: مهاجرت از روستاها به شهرها باعث خالی شدن روستاها و گسترش پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرها شده که سپاه در این زمینه ورود کرده و در صدد آبادانی روستاها و بازگرداندن جمعیت مهاجر است.
 
حسینی کوهستانی با اشاره به اجرای طرح روحانی مستقر توسط سازمان تبلیغات اسلامی در روستاها افزود: سازمان تبلیغات نیز اعزام روحانی را به منظور تلاش در راستای آبادانی روستاها و زمینه سازی در این زمینه اعزام می کند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح تنها اعزام و استقرار روحانی نبوده بلکه هدف تامین نیازهای فرهنگی و اعتقادی منطقه است.
 
حسینی کوهستانی اظهار داشت: حضور روحانیون جوان و انقلابی در یک منطقه می تواند در آبادانی و پیشرفت آن منطقه بسیار موثر باشد.
 
وی با بیان اینکه استقرار روحانی در مناطق مختلف استان توسط این سازمان دارای قوانین و ضوابطی است، افزود: جمعیت، تقاضای اهالی محل و وجود خانه از مهمترین عوامل موثر در اعزام روحانیون است.
 
حسینی کوهستانی خاطرنشان کرد: هدف از حضور روحانیون در روستاها تنها برگزاری نماز جماعت نیست بلکه نماز بهانه ای برای جمع کردن مردم در جهت حل مشکلات و هم اندیشی در خصوص عمران و آبادانی منطقه از جهات مختلف است.
 
وی افزود: همانگونه که نماز پیشانی مومن است، آبادانی هر منطقه نیز در گرو رشد فرهنگی و اعتقادی هر منطقه است و روحانیون نیز در این مسیر تلاش می کنند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد یادآور شد: حفظ و احیاء فرهنگ دینی و اجتماعی در روستاها از مهمترین وظایف روحانیون مستقر است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..