معاون فرماندار یزد:

تأمین سلامت جامعه درگرو افزایش تحرک مناسب است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد با اشاره به ضرورت جذب مشارکت عمومی برای تأمین سلامت جامعه گفت: ضروری است تدابیر لازم برای کنترل، نظارت و توقف تانکرهای حمل فاضلاب صنعتی و خانگی و همچنین محل‌های تخلیه آن‌ها توسط دستگاه‌های متولی انجام گیرد .

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی جعفری» در نشست شورای سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان اظهار کرد: تأمین سلامت شهروندان درگرو ارتقا فرهنگ افزایش تحرک و ورزش و تغذیه مناسب است .

 
وی مشارکت دهی همگان را در بهبود وضعیت سلامت ضروری دانست و افزود: اگرچه آموزش نقش بسزایی در اصلاح مصرف مواد غذایی مضر دارد اما کنترل و کاستن آن‌ها نیازمند همکاری آحاد مردم است .
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد در ادامه بابیان این‌که شورای سلامت شهرستان یزد نیز در جهت تحقق این مهم فعالیت می‌کند گفت: این شورا ضمن اجتماعی کردن مقوله سلامت در شهرستان، از تمامی ظرفیت نهادهای دولتی و خصوصی برای پیشبرد سطح کیفی سلامت بهره خواهد برد .
 
جعفری با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر رهاسازی فاضلاب در بیابان تصریح کرد: ضروری است تدابیر لازم برای کنترل، نظارت و توقف تانکرهای حمل فاضلاب صنعتی و خانگی و همچنین محل‌های تخلیه آن‌ها توسط دستگاه‌های متولی انجام گیرد .
 
این مسئول در ادامه کاهش استفاده از کیسه‌های نایلونی به منظور حفظ محیط‌ زیست و سلامت شهروندان را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: دستمال‌های پارچه‌ای جایگزین مناسبی برای کیسه‌های پلاستیکی هستند.
 
دکتر «سید علی‌اکبر موسوی» سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد نیز با اشاره به اهمیت جلوگیری از انتقال بیماری بین حیوانات خاطرنشان کرد: با ایجاد قرنطینه و نظارت بر ورود و خروج دام در مجتمع دامداری‌ها این امر کنترل خواهد شد .
 
وی بابیان این‌که یکی از علل انتشار بیماری‌های انسان و حیوان در هنگام دفن لاشه‌ها رخ می‌دهد گفت: ضروری است زمینی مناسب برای دفن بهداشتی لاشه‌ها در همان مکان مجتمع تخصیص داده شود تا شیوع بیماری‌ها به حداقل کاهش یابد
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..