امام جمعه یزد؛

سیستم جمع‌آوری فاضلاب برای شرایط اقلیمی یزد مناسب نیست

امام جمعه یزد با بیان این‌که سیستم جمع‌آوری فاضلاب برای شرایط اقلیمی یزد مناسب نیست گفت: اجرای سیستم جمع‌آوری فاضلاب یکی از عوامل وجود ریزگردهاست .

به گزارش یزدی نیوز،آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جریان دیدار با رییس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به آمارهای ارائه شده در ارتباط با تصاویر ارتفاعی و فرونشست‌های صورت گرفته در نقاط مختلف کشور، اظهار کرد: سیستم فاضلاب که در شهرهایی از جمله یزد انجام می‌شود بدتر از آب کشیدن از چاه است .

 
وی افزود: الان این سیستم رطوبت زمین را می‌کشد و موجودات زیرزمینی کشته شده و خشکی زمین هم سبب به وجود آمدن رانش‌های زمین می‌شود .
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: اجرا نشدن سیستم‌های فعلی فاضلاب که الگوگیری از غرب است، جلوی خشکی فعلی را می‌گرفت و زمینه‌ای بود که آبها مجددا در زمین و شن‌های موجود در آن تصفیه شده و دوباره به سفره‌های زیرزمینی بازگردد .
 
ناصری یزدی با اشاره به این‌که استفاده درستی هم از پساب‌ها صورت نمی‌گیرد تصریح کرد: الان خیلی از ریزگردهایی که به وجود آمده به دلیل همین سیستم‌های فاضلابی است که در کشور در حال انجام است .
 
امام جمعه یزد عنوان کرد: الان مسئولان نسبت به نادرست بودن این اقدام مطلع شده‌اند و دوباره مصوب کرده‌اند که پساب‌ها به داخل زمین تزریق مصنوعی شود .
 
وی خاطرنشان کرد: امکان حذف کامل برداشت از آب‌های زیرزمینی قطعا وجود ندارد ولی در مقابل باید علاوه بر اینکه زمینه بازگشت آب به سفره‌های زیرزمینی را فراهم کنیم، نسبت به مدیریت مصرف هم توجه داشته باشیم .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..