مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

تابستان سختی پیش‌رو داریم/تداوم کم‌آبی در سرشاخه‌های انتقال آب

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، زمستان امسال زمستانی کم‌بارش خواهد بود بنابراین تابستان ۹۸، تابستانی سخت در زمینه تامین منابع آب است.

به گزارش یزدی نیوزحمیدرضا جانباز در جلسه مشترک با مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان یزد به تشریح وضعیت منابع آبی و بحران آب در مناطق مختلف کشور پرداخت و اظهار داشت: یزد از جمله استان‌هایی بود که تابستان سختی را پشت سر گذاشت اما هم نجابت و قناعت مردم این استان و هم تلاش‌های کارکنان آبفای شهری و روستایی در مقابله با مشکلات حوزه آب، شایسته تقدیر است.

 
وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه آبرسانی گریبانگیر مردم یزد است، افزود: به طور قطع اگر مباحث مربوط به آب در حیطه قانونی مطرح نشود، مشکلات برطرف نخواهد شد.
 
جانباز تاکید کرد: در حوزه آب باید به صورت شفاف عمل کرد یعنی مسائل و مشکلات را در همان اندازه‌ای که هست، با مردم در میان گذاشت و از بزرگنمایی مشکلات یا ساده انگاری آنها پرهیز کرد.
 
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه مردم باید بتوانند به گفته‌های مسئولان و کارشناسان اعتماد کنند، افزود: افکار عمومی باید در جریان واقعیت‌ها قرار بگیرند و بدانند که امور توسط کارشناسان خبره و از مجاری قانونی دنبال می شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها در پاییز امسال عنوان کرد: بارندگی پاییز خوب بود اما بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، زمستان کم بارشی خواهیم داشت.
 
جانباز با اشاره به مشکلاتی که می تواند در پی کم بارشی زمستان رخ دهد، خاطرنشان کرد: ادامه این روند، سبب می شود نتوانیم در استان یزد منابع آب محلی را تامین کنیم.
 
وی در مورد سهمیه آب انتقالی نیز عنوان کرد: اگر روند بارش‌ها در زمستان کم باشد، مشکل کم آبی در سرشاخه‌های آب انتقالی به قوت خود باقی خواهند ماند و حتی اگر سالی پر باران هم داشته باشیم، خشکسالی‌های تجمعی در سال‌های گذشته به راحتی جبران نخواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یادآور شد: وضعیت بارش‌ها به احتمال زیاد به نحوی است که تابستان ۹۸، تابستانی سخت به لحاظ آبی باشد و از اکنون باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.
 
جانباز با تاکید بر اینکه مردم باید مسائل حوزه آب را بدانند، بیان کرد: اگر مردم از مشکلات آگاه باشند، در مسائل اجتماعی رفتار دقیق‌تری خواهند داشت.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..