معاون فرمانداری یزد تأکید کرد:

لزوم جمع‌آوری سرعت‌گیرهای بدون مجوز و غیراصولی در یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد گفت: جمع‌آوری سرعت‌گیرهای بدون مجوز و غیراصولی در معابر روستایی و شهری ضروری است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدجواد آقائی» در نشست شورای هماهنگی ترافیک شهرستان یزد که به‌منظور رفع گره‌های ترافیکی روستاهای بخش مرکزی و زارچ برگزار شد اظهار کرد: ضروری است تصمیمات و مصوبات کمیته فنی ترافیک روستاها در جهت رفع مشکلات عبور و مرور ساکنان و منطبق با حفظ بافت سنتی روستایی باشد .

 
وی افزود: ارتقای ایمنی معابر و کاهش حوادث و سوانح ترافیکی مهم‌ترین دلیل بهبود و افزایش ایمنی شبکه معابر است ولی تحقق این مهم نباید زمینه تغییر بافت را سبب شود .
 
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد با تأکید بر لزوم جمع‌آوری سرعتگیرهای بدون مجوز و غیراصولی در معابر روستایی گفت: جایگزینی سرعت‌گیرهای غیراستاندارد با سرعتکاه‌ها و همچنین بهره‌مندی از دوربین‌های نظارتی ثبت تخلف می‌تواند ضمن کاهش تصادفات، جلوه بهتری به روستاها ببخشد .
 
آقائی استفاده از فضای سبز به‌جای ایجاد موانع در روستاها را به عنوان یکی از روش‌های کاهش سرعت مطرح و ادامه داد: در بسیاری از معابر روستایی می‌توان به‌جای ایجاد موانع با بهره‌گیری از فضای سبز ضمن کنترل سرعت خودروها، مسیر را برای تردد ساکنان زینت داد .
 
وی در پایان استفاده از مصالح سنتی و تطابق آن با بافت و نمای ظاهری روستاها را مورد تأکید قرار داد و از همگان خواست تا آجر و کاهگل را با سازهایی که هیچ‌گونه همخوانی و سنخیتی با بافت یزد ندارد جایگزین نمایند .
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..