مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد:

تشکل‌های مردم نهاد، جایگاه ویژه ای در تغییر نگاه جامعه به آسیب‌دیدگان اجتماعی دارند

فخرالسادات خامسی‌هامانه در کارگروه تشکل‌های اجتماعی حوزه اعتیاد، وظیفۀ خطیر این افراد را تغییر نگاه جامعه به اقشار آسیب‌دیده بیان کرد

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در نشست با تشکل‌های اجتماعی حوزه اعتیاد به مقوله کارآفرینی اجتماعی اشاره کرد و گفت: با برگزاری رویدادهای کارآفرینی اجتماعی، زمینه پذیرش و حمایت از ایده‌های خلاقانۀ بخش غیردولتی برای تبدیل به کار و اشتغال‌زایی فراهم خواهد  ‌شد.

«فخرالسادات خامسی‌هامانه» به این موضوع اشاره کرد که سرمایه‌گذارانی بوده‌اند که افرادی را نه با هدف سودآوری بلکه با هدف کارآفرینی در جامعه به کار می‌گیرند و افزود: این مهم نوعی مسئولیت اجتماعی است که برخی دغدغه‌مندان در قبال آسیب‌دیدگان جامعه و اقشار ضعیف دارند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد ادامه داد: این بحث می‌تواند از سرمایه‌گذاری‌های کوچک تا بزرگ آغاز شود منتها باید آیتم‌هایی را در این خصوص پشت سر گذاشت؛ برای مثال، تشکل داوطلب در وهلۀ نخست خود را به جامعه معرفی کند و سپس کسب و کارهای جدید را در نظر بگیرد و از تجربیات کشوری و بین‌المللی در این حوزه استفاده کند.
خامسی بیان کرد: لازم است تشکل‌های داوطلب با شرکت در امور تسهیل‌گری در بحث استارت‌آپ‌ها، ایده‌های خود را منتقل کنند؛ از شتاب‌دهنده‌ها استفاده کنند؛ از کمپین‌های تبلیغاتی بهره ببرند؛ راه‌های جلب اعتماد و حمایت مردم را بدانند و به‌گونه‌ای عمل کنند که مردم با آنها همراه شوند.
وی گفت: در نظر است دوره‌هایی برای کارآفرینی اجتماعی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ویژه سازمان های مردم نهاد برگزار شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری وظیفۀ مهم سازمان‌های مردم‌نهاد را تغییر نگاه جامعه به بحث آسیب‌دیدگان بیان کرد و گفت: تشکل‌های اجتماعی باید به‌گونه‌ای عمل کنند که زندانی بودن و برچسب معتاد بودن از پیشانی فردی که تجربۀ اعتیاد یا زندانی شدن دارد، پاک شود.
خامسی تصریح کرد: دولت برای تغییر نگاه جامعه به سوی تشکل‌های غیردولتی دست نیاز دراز می‌کند و تلاش استان این است که همۀ دستگاه‌های دولتی از پتانسیل سمن‌ها به خوبی استفاده کنند.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..