استان یزد پیشگام در تدوین و اجرای سند آموزشی مدیریت بحران

در نشست مدیران کل مدیریت بحران استان های سراسر کشور سند آموزش مدیریت بحران استان یزد تبیین شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل مدیریت بحران استان در اولین نشست مدیران کل مدیریت بحران استان های سراسر کشور و دبیران ستاد مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه تهران که به ریاست "‌اسماعیل نجار" معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در سازمان مدیریت بحران و پیشگیری شهرداری تهران برگزار شد، به تبیین سند آموزش مدیریت بحران استان یزد پرداخت.

"هادی هادی نسب" با بیان اینکه استان یزد به عنوان استان پیشگام در تدوین و اجرای سند آموزش مدیریت بحران شناخته می شود، هدف از تدوین این سند را اهمیت ویژه آموزش در پیشگیری و مقابله با حوادث دانست و ‌گفت: استان یزد از سال ١٣٩٤ موضوع تدوین سند آموزش بحران را در دستورکار خود قرار داد و با توجه به اسناد و قوانین بالادستی و استفاده از ظرفیت و تجربیات کارشناسان و ارتباط با دانشگاه موفق به تدوین اولین سند آموزش مدیریت بحران در سطح کشور شد. 
وی ادامه داد: بر اساس این سند جمعیت استان یزد در بازه زمانی ٥ ساله آموزش های اولیه لازم در زمینه مقابله و آمادگی در مواجهه با مخاطرات طبیعی از جمله سیل و زلزله را فرا می گیرند. 
مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: از موفقیت های سند ذکر شده،‌ استفاده از نظرات، دیدگاه ها و نیازهای آموزشی مدیران، کارشناسان و رابطین آموزشی ٤٨ دستگاه مؤثر در ارتباط با آموزش مدیریت بحران استان بوده که پس از احصا و جمع بندی در جلسات کارشناسی متعدد، سند آموزشی مدیریت بحران با چشم انداز ٥ ساله به عنوان نقشه راه، تدوین و به منظور اجرا به دستگاه ها ارائه گردید.
هادی نسب خاطرنشان کرد: هدف گذاری کیفی سند مبتنی بر تحقق شعار "استان آماده در برابر حوادث" قرار گرفته و اعتقاد ما بر این است که هدف از آموزش در مدیریت بحران، یادگیری نیست بلکه به کارگیری آموخته ها در شرایط بحران است.
وی ‌گفت: با پیگیری های به عمل آمده کلیه دستگاههای اجرایی استان برنامه های اجرایی خود را برای تحقق این هدف در سال ٩٥ به صورت ریز شامل پودمان، نفرات، ‌برش شهرستانی و زمان اجرا به این اداره کل ارسال نموده اند که تحت عنوان پیوست اجرایی سند آموزشی ٩٥ جمع بندی و تدوین گردیده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: استان یزد آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار کلیه استان های علاقه مند قرار دهد تا شاهد تعمیم این سند در سراسر کشور باشیم.
هادی نسب در پایان سخنان خود به برگزاری اولین جشنواره فیلم امید در یزد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اهداف آموزشی پیشنهاد برگزاری اولین جشنواره تولیدات مرتبط با مدیریت بحران با عنوان امید از طرف استان یزد مطرح شد که با استقبال خوب هنرمندان کشور روبرو شد و آثار ارزشمندی در این راستا تولید گردید.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..