معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خواستار شد:

ضرورت فعالیت های اثربخش و آینده نگر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات اقدامات خوبی در استان انجام شده است، گفت: فعالیت‌های اثربخش و آینده نگر در این حوزه، قشر جوان و نخبگان استان را نسبت به آینده امیدوار می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور "‌محمدعلی طالبی" سرپرست استانداری یزد، "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و اعضای این ستاد با دستور‌کار بررسی مشکلات و چالش های پیش روی حوزه فناوری اطلاعات استان در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست با اشاره به فعالیت‌های مطلوب انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات در استان یزد، بیان کرد: خوشبختانه در این حوزه شورای منظمی شکل گرفته که فعالیت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در استان یزد به‌پیش می‌برد.
"‌علی زینی وند" با بیان اینکه فعالیت‌های اثربخش ‌و آینده نگر در طول سال در حوزه فناوری اطلاعات می‌تواند قشر جوان و نخبگان استان را نسبت به ادامه راه امیدوار کند، افزود: همچنین ضرورت دارد برای هدف‌گذاری‌های بلندمدت نیز اقداماتی انجام شود تا افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اهداف مدنظر را با جدیت دنبال کنند.
وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت مشاوران حوزه فناوری اطلاعات در دستگاه‌های دولتی، خاطرنشان کرد: در واقع استفاده از ظرفیت بسیار خوب مشاوران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط دستگاه‌های دولتی هزینه زیادی را به همراه ندارد و می‌توان با یک برنامه‌ریزی مدون نسبت به عملی کردن آن اقدام کرد.
زینی‌وند با تاکید براینکه فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها نهایت همکاری را برای تامین و استقرار زیرساخت‌های ارتباطی و ‌‌it در استان داشته باشند، گفت: یکی از فعالیت‌های قابل‌ اجرا در سطح استان یزد، تقویت صندوق پژوهش و فناوری است که این عمل قابل‌ اجراست و شرکت‌های توانمند و بخش خصوصی فعال استان می‌توانند با صرف هزینه ای اندک، این صندوق را حمایت کنند و سبب تقویت آن شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: انتظار این است که بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات به شرکت‌های فناورانه و دانش بنیان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند که در این راستا ضرورت دارد تا بانک‌های عامل در حوزه تسهیلات براساس مصوبه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان شرایط را به گونه ای تعریف کنند که حداقل روان‌سازی در اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به شرکت‌های فناورانه استان یزد را شاهد باشیم.
‌گفتنی است در این جلسه گزارشی از چالش های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و عملکرد کمیته پایش ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان ارائه شد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..