معاون فرماندار یزد:

بنگاه‌های فاقد مجوز عامل ناهمگونی مناطق در یزد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری یزد با اشاره به ضرورت برخورد جدی با املاکی‌های غیرقانونی گفت: فعالیت بنگاه‌های املاک فاقد مجوز ناهمگونی مناطق یزد را در پی دارد.

به گزارش یزدی نیوزد،«مهدی حاجی‌حیدری» در نشست ساماندهی بنگاه‌های املاک بخش مرکزی اظهار کرد: شکل‌گیری بنگاه‌های املاک فاقد مجوز و پروانه کسب، تغییر جمعیتی و ناهمگونی مناطق را به دنبال خواهد داشت .

 
وی افزود: افزایش اجاره‌بها، تغییر بافت عمومی و واگذاری منازل خالی به اتباع غیرمجاز از جمله مهمترین دلایل جلوگیری از ایجاد بنگاه‌های غیرمجاز در یزد است.
 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری یزد آگاهی بخشی به مردم در روستاها را مورد تأکید قرارداد و گفت: متأسفانه عده‌ای با سوءاستفاده از خلأهای قانونی، نسبت به تفکیک اراضی کشاورزی و فروش آن اقدام می‌کنند که این موضوع مشکلات بسیاری را برای روستاها در پی دارد .
 
حاجی‌حیدری در ادامه با اشاره به ضرورت تبعیت از قانون و معرفی متخلفین به دستگاه‌های نظارتی تصریح کرد: نباید شرایطی به‌گونه‌ای پیش رود که عده‌ای با ایجاد املاک به‌صورت فصلی و در مناطق حاشیه شهر، درصدد زمین‌خواری برآیند و این اتفاق از چشم ناظرین دور بماند .
 
وی نقش دهیاران در پیشگیری و انتقال گزارش تخلفات را برجسته عنوان کرد افزود: کمیته اتاق اصناف می‌تواند با رصد مداوم اخبار شرایط را برای متخلفین و بنگاه‌های بدون مجوز سخت نماید .
 
در این جلسه که نمایندگان بنگاه‌های املاک و دهیاران نیز حضور داشتند بر ضرورت رفع مسائل و مشکلات و همچنین ساماندهی فعالیت این حوزه در بخش مرکزی تأکید شد .
 
گفتنی است؛ در حال حاضر ۳۸ بنگاه مسئولیت دادوستد املاک در بخش مرکزی با جمعیتی افزون بر ۴۰ هزار را بر عهده‌دارند .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..