بهره مندی ۲۵ هزار نفر معلول از خدمات بهزیستی در استان یزد

مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت : هم اکنون 206 مرکز توانبخشی به جامعه معلولین خدمات رسانی می کنند

به گزارش یزدی نیوزدیر کل بهزیستی استان یزد در جمع خبرنگاران از ورود سالانه بیش از ۲۰۰۰ معلول جدید به جمعیت استان خبر داد.

عفتی از دو عامل محیطی و ژنتیکی به عنوان عوامل موثر در بروز معلولیت های جدید یاد کرد و گفت متاسفانه حوادث تصادفی ، بیماری دیابت ، سکته های قلبی و مغزی مهمترین عوامل محیطی هستند که نقش مهمی در افزایش معلولیت در استان بر عهده دارند.
وی همچنین با تاکید بر نقش موثر ژنتیک در گسترش معلولیت خاطر نشان کرد خوشبختانه با انجام برنامه های پیشگیرانه توانستیم درصد ورود افراد دارای معلولیت به جامعه جلوگیری کنیم .
وی اشاره کرد : در طول دوره اجرای طرح تنبلی چشم با شناسایی ۴۵۰۰ کودک مبتلا به تنبلی چشم و معرفی آنها به متخصصان برای درمان از ورود این تعداد معلول جدید و در سال ۹۶ با اجرای برنامه سقط درمانی از ورود ۳۲۰ معلول جدید به جامعه استان جلوگیری شد. 
مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۵ هزار و ۲۰۰ معلول در استان از خدمات این اداره کل بهره مند میشوند گفت همین میزان نیز از خدمات موردی این بهزیستی استفاده می کنند. 
عفتی افزود:  هم اکنون ۲۰۶ مرکز توانبخشی به جامعه معلولین خدمات رسانی می کنند افزود تنها ده درصد این میزان دولتی هستند و بقیه آنها خیری است. 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..