کمک ۶ میلیارد تومانی نیکوکاران یزدی به ایتام و فرزندان نیازمند

نیکوکاران یزدی در هشت‌ماهه نخست سال جاری شش میلیارد و 391 میلیون تومان به ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان یزد کمک کردند.

به گزارش یزدی نیوزمعاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه کمک‌های اهدایی نیکوکاران برای رفع نیازهای تحصیلی، معیشتی، مسکن، و درمان ایتام و محسنین هزینه می‌شود، گفت: نیکوکاران یزدی در هشت‌ماهه نخست سال جاری شش میلیارد و ۳۹۱ میلیون تومان به ایتام و فرزندان نیازمند غیر یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان یزد کمک کردند.

 
غلامرضا مشعل چی، با اشاره به اینکه چهار هزار و ۱۰۸ یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم از حمایت حامیان نیکوکار در استان یزد بهره‌مند هستند، افزود: هزار و ۴۴۶ یتیم و دو هزار و ۶۶۲ فرزند نیازمند غیر یتیم تحت حمایت کمیته امداد از حمایت حامیان نیکوکار در استان یزد در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین استفاده می‌کنند.
 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه بیش از ۱۳ هزار نیکوکار یزدی حمایت ایتام و فرزندان نیازمند را بر عهده‌دارند، افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین ازجمله طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل ۵۰ هزار تومان به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده‌دار شوند.
 
وی بابیان اینکه ۶۵ درصد ایتام و فرزندان محسنین ساکن مناطق شهری و ۳۵ درصد در روستا ساکن هستند، ادامه داد: دو هزار و ۱۷۴ یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم پسر و هزار و ۹۳۴ نفر دختر هستند، بیشتر فرزندان غیر یتیم مشمول طرح محسنین به علت بیماری و از کارافتادگی سرپرست و طلاق سرپرست از حمایت حامیان نیکوکار استفاده می‌کنند.
 
مشعل چی افزود: بستر لازم برای استفاده از شیوه‌های الکترونیکی در پرداخت کمک‌های مبتنی بر نیاز محرومان فراهم‌شده است و مردم نیکوکار استان یزد می‌توانند به صورت الکترونیکی و غیرحضوری نسبت به پرداخت کمک‌های نقدی خود در زمینه‌های مختلف ازجمله اکرام ایتام و محسنین اقدام کنند.
 
وی یادآور شد: کد دستوری # ۰۳۵*۸۸۷۷* تلفن همراه، سامانه نیکوکاری (تلفن رایگان) ۰۹۶۸۸۷۷، ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۸۸۷۷، بخش نیکوکاری نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه ازجمله روش‌های نوین کمیته امداد برای پرداخت آسان و سریع کمک‌های مردمی است.
 
شایسته ذکر است: حامیان نیکوکار سال گذشته حدود ۹ میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین کمک کرده‌اند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..