امام جمعه تفت:

نیاز بانوان تفتی به حمایت مسئولان/ پارک بانوان تفت تجهیز شود

ـ امام جمعه شهرستان تفت گفت: بانوان در شهرستان‌ها به ویژه در شهرستان تفت نیازمند حمایت جدی‌تر مسئولان هستند.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری در دیدار با مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با تاکید بر اهمیت ویژه به بحث حمایت از بانوان شهرستان تفت اظهار داشت: به نظر می‌رسد بانوان در برخی زمینه‌ها نیاز به حمایت دارند؛ برای نمونه، پارک تفریحی مخصوص بانوان در این شهرستان وجود ندارد.

 
وی بیان کرد: مکان تأسیس پارک بانوان در شهرستان تفت موجود است و تنها اقدامی که باید انجام شود، تجهیز این پارک برای بانوان تفتی است.
 
غفوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث ازدواج عنوان کرد: افزایش سن ازدواج دختران عاملی نگران‌ کننده است و باید برای آن چاره اندیشی شود.
 
امام جمعه تفت خاطرنشان کرد: لازم است سازمان‌های مردم نهاد تدبیری در این زمینه بیاندیشید زیرا بسیاری از مفاسد اجتماعی از همین مسئله ریشه گرفته است.
 
غفوری در مورد احقاق حقوق شهروندی و ضرورت رسیدگی به حق و حقوق زنان بی‌سرپرست نیز تصریح کرد: لازم است نهادها و سازمان‌هایی تشکیل شوند که برای ازدواج مجدد زنانی که همسرشان فوت شده است، تدبیری بیاندیشید.
 
وی تاکید کرد: مراجعه کم در زمینه پرونده‌های خانوادگی از نقاط قوت این شهرستان بود که این مهم نیز دچار خدشه شده و باید برای فرهنگسازی آن تلاش کرد.
 
امام جمعه تفت، حضور چشمگیر بانوان تفت در نماز جمعه، اجتماعات، راه‌پیمایی‌ها و عزاداری‌ها را مؤثر و ایفاکننده نقش مؤثر آنان بیان کرد و گفت: حضور بانوان تفتی در جلسات مذهبی و قرآنی چشمگیر و این پتانسیل زمینه‌ساز فعالیت داوطلبانه و اجتماعی آنان است.
 
غفوری، ترویج فرهنگ بدحجابی در این شهرستان را به دلیل ییلاقی بودن و مباحث گردشگری نگران‌ کننده دانست و افزود: این در حالی است که فرهنگ غنی عفاف، پاکی و حجاب تفت از گذشته تاکنون زبان‌زد بوده است.
 
وی یادآور شد: فرهنگ غنی قنوت، قناعت، عفاف، حجاب، دوری از مصرف گرایی، تشریفات و اشرافی‌گری در جامعه ما در حال ترویج است که لازم است برای حفظ این فرهنگ غنی یزد در حد توان کوشا بود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..