امام جمعه یزد:

نسل آینده ایران به هویت غربی نیاز ندارد

امام جمعه یزد با اشاره به نقش خانواده در هویت بخشی نسل آینده گفت: نسل آینده ایران اسلامی به هویت غربی نیاز ندارد.

به گزارش یزدی نیوز،آیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» در خطبه‌های این هفته ۹ آذرماه نماز جمعه یزد با بیان این‌که خداوند در همه حال بر اعمال انسان‌ها آگاه و حاضر است، اظهار کرد: رعایت کردن ادب حضور در پیشگاه خداوند ضروری‌ترین وظیفه مومنان است.

 
وی کمک به نیازمندان را یکی دیگر از مهمترین رسالت مومنان در پیشگاه حق تعالی دانست و افزود: متأسفانه امروزه تعهد مردم نسبت به یکدیگر کم شده و این اصلا پسندیده جامعه اسلامی نیست.
 
امام جمعه یزد در ادامه احتکار و توجه به خارجی‌ها را نشانه ضعف ایمان عنوان کرد و گفت: احسان و ایثار رمز پیروزی جامعه اسلامی در برابر کفار و مشرکان است.
 
ناصری یزدی با بیان این‌که مومنان باید از حریم خداوند حراست کنند و مانع شکستن حریم گناه در جامعه اسلامی شوند، تصریح کرد: مسئله تربیت یکی از شاخص ترین برنامه‌های آموزشی برای تربیت صحیح نسل آینده است.
 
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود هویت شناسی کودکان برای هدایت نسل آینده را ضروری دانست و بیان کرد: انسان های مومن هیچ نیازی به هویت غربی ندارند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که ارزش‌های الهی و انسانی هویت نسل آینده جامعه اسلامی است، اظهار کرد: مسئولان آموزشی، معلمان و خانواده‌ها باید با تدوین برنامه‌های آموزشی برگرفته از آموزه‌های دینی و الهی فرزندان ایران اسلامی در مسیر تعالی و پیشرفت قرار دهند.
 
وی در ادامه با بیان این‌که متأسفانه عملکرد آموزش و پرورش به عنوان نهاد تربیتی آن طور که باید و شاید نیست، افزود: نظام آموزشی نتوانسته به طور کامل و صحیح نسبت به تربیت مدیران قوی برای آینده کشور اقدام کند.
 
امام جمعه یزد شرایط امروز کشور را شرایطی جنگی دانست و بیان کرد: ایران اسلامی امروز درگیر جنگ نرم است، به همین دلیل بیمه کردن اعتقادات و باورهای دینی ضرورتی دو چندان پیدا کرده است.
 
ناصری یزد آسیب دیدن قلب و روح را نقطه تفاوت جنگ نرم با جنگ سخت عنوان کرد و گفت: در جنگ سخت جسم انسان و در جنگ نرم روح انسان های مومن تهدید می‌شود.
 
وی در پایان با اشاره به سخنرانی رییس جمهور آمریکا که ایران اسلامی را تروریست دانسته است ،خاطرنشان کرد: آمریکا در حالی ایران اسلامی که حامی مظلومان جهان است را تروریست می‌خواند که خود بیش از ۵۰ درصد عمر خود را مشغول جنگ و اشغال کشورهای مسلمان بوده است.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..