مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد:

جوانان هلال‌احمر در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی جریان‌سازی کنند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد گفت: جوانان هلال احمر می توانند در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار اثرگذار عمل کرده و جریان ساز باشند.

به گزارش یزدی نیوزفخرالسادات خامسی  در مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات رفاقت مهر که به میزبانی هلال احمر یزد در بخش خواهران برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه های اجتماعی، در سالهای اخیر برخی از آسیب ها چنان شکل مشخص و معینی به خود گرفته که مقام معظم رهبری به این بحث ورود کردند و دستور انجام کارهای فوق العاده ای را به صورت مشخص دادند.

 
وی افزود: بحث‌هایی مثل حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد، کودکان کار و … مواردی است که رهبر معظم انقلاب از دست اندرکاران خواسته اند با استفاده از نیروهای مردمی به شکلی فوق العاده در آن ورود کرده و این آسیب‌ها را کاهش دهند.
 
خامسی خاطرنشان کرد: چون تاکید رهبر معظم انقلاب، استفاده از نیروهای مردمی و داوطلب بوده، جایگاه جمعیت هلال احمر به عنوان یک جمعیت مردمی بسیار شاخص می شود و یکی از نهادهایی که می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، جمعیت هلال احمر و به طور خاص حوزه جوانان این جمعیت است.
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد عنوان کرد: جوانان هلال احمر نمونه ای از جوانان ساعی، کوشا و پرانگیزه هستند که نشان دادند با فعالیت های خود می توانند بسیار تاثیرگذار باشند بنابراین در کاهش آسیب های اجتماعی نیز می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.
 
وی بیان کرد: امروز حادثه فقط حادثه طبیعی نیست و امروز در کنار بحث طبیعت، بحث انسان نیز مطرح است و شاید لازم است برنامه ها به شکل انسان محورانه ای پیش برود.
 
خامسی یادآور شد: وقتی بحث تاب آوری انسانها در حوادث طبیعی و حوادث اجتماعی که به دنبال آن به وجود می‌آید، مطرح می‌شود، جایگاه نهادهایی که داوطلبانه در این حوزه فعالیت می کنند، بسیار ویژه است.
 
وی ادامه داد: در کنترل آسیب های اجتماعی، هم در سطح استانی و هم ملی، چشم اندازی داریم که با استفاده از جوانان با انگیزه و دغدغه‌مند جمعیت هلال احمر به ویژه جوانان در این حوزه می‌توانیم برنامه هایی که باید به صورت مردم نهاد و مردم محور پیگیری شود، به مرحله اجرا درآوریم.
 
خامسی از جوانان هلال احمر دعوت کرد: در کنار تمام فعالیت های امدادی خود، نیم نگاهی به بحث آسیب های اجتماعی که بخشی از جامعه را نگران و دغدغه‌مند کرده، داشته باشند.
 
وی افزود: گرچه جوانان و تشکل هایی داریم که در این حوزه فعالیت می کنند اما جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان مستقل در حوزه جوانان با سابقه ۱۵۰ ساله جهانی و ۹۴ ساله کشوری می تواند نقش و تاثیر گسترده‌تری داشته باشد و می تواند در این حوزه جریان‌سازی کند و با جلب نظر مردم و مشارکت مردم، راه را به جامعه نشان دهد.
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد اظهار داشت: تشکل‌های مردم نهاد، تشکیلات و سازمان یافتگی هلال احمر را ندارد و جوانان هلال احمر می تواند از تشکیلات خود برای خدمت به جامعه استفاده کنند و یک جریان در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی به وجود آورند.
 
وی تاکید کرد: ما آماده هرگونه همکاری با جمعیت هلال احمر در سطح استان و کشور را داریم و از همه برنامه های اجتماع محور و انسان مدار و مشارکت جوی این جمعیت برای فعالیت های اجتماعی استقبال می کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..