صنعت کاشی و سرامیک یزد بر بازاریابی دانش بنیان و بین المللی متمرکز شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با اشاره به نقش نمایشگاه های بین المللی در اشتراک توانمندی ها و تعامل موثر در عرضه محصولات گفت: با زمینه سازی برای حضور شرکت های تخصصی؛ صنعت کاشی و سرامیک یزد بر بازاریابی دانش بنیان و بین المللی متمرکز شده است.

به گزارش یزدی نیوز«علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک از فعال شدن چند شرکت دانش بنیان در زمینه بازاریابی و توسعه صادرات در استان خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد بیان کرد:صنعت کاشی و سرامیک استان یکی از صنایع صاحب نام در سطح ملی و بین المللی است و حدود ۵۰ درصد از کاشی و سرامیک کشور در استان یزد تولید می شود.
«علی زینی وند» افزود:صادرات خوبی به برخی از کشورها صورت می گیرد که اخیرا  تولیدکنندگان استان در حوزه قاره آفریقا ورود پیدا کرده اند و اتفاق دیگری در این سال ها افتاده و به واسطه بحث تحریم ها مورد توجه قرار می گیرد تمرکز بر تولید داخلی تجهیزات و نیازمندی های بخشی از این صنعت است که بسیاری از شرکت ها به سمت پوشش حداکثری در این زمینه در حال حرکت هستند.
زینی وند گفت:برگزاری نمایشگاه های بین المللی فرصتی برای تعامل و معرفی محصولات مختلف و تلاقی فروشنده و مشتریان است که در این نمایشگاه نیز این رویکرد چند وجهی  با حضور شرکت های دانش محور تکمیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: حضور کشورهایی مانند اسپانیا،ایتالیا،چین و انگلستان در سطح بین المللی و نیز اغلب استان  های شاخص کشور در این نمایشگاه  زمینه تعامل بیشتر را در برای این صنعت فراهم می سازد که باعث رونق بیشتر،بازاریابی موثر، افزایش کیفیت و دسترسی به محصولات با قیمت متعادل تر خواهد بود.
معاون استانداری یزد اظهار داشت: خوشبختانه انجمن کاشی و سرامیک استان با حمایت ها دولتی در موضوع صادرات  ارتباطات بین المللی خوبی را برقرار کرده است اما تحریم های جدید تنگناهایی به وجود آورده که تلاش می کنیم بخشی از آن با صدور دستورالعمل های متناسب با این شرایط برطرف شود.
زینی وند افزود: عمده مشکل صادر کنندگان بحث تعهد سپاری ارزی بود  که خوشبختانه با تدبیر اخیر بانک مرکزی  این موضوع نیز مرتفع می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد گفت: اعتقاد داریم باید به شکل جدی بر موضوع صادرات با ذائقه بازارهای هدف تمرکز و برنامه ریزی شود و خوشبختانه با اقدامات انجام شده شرکت های دانش بنیان و متخصص در بازاریابی بین المللی برای استان فعال شده اند و امیدواریم اقدامات موثری به تناسب سابقه،کیفیت، کمییت و گستردگی این صنعت در یزد حاصل شود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..