مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران»:

مردم یزد برای برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی نیازمند الگو هستند

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی گفت: البته مردم برای برگزاری این جشن‌ها نیازمند الگو هستند.

به گزارش یزدی نیوزسیدحسن حسینی در جمع روسای هیئات مذهبی استان یزد با اشاره به اینکه یزد همواره در برگزاری مراسم‌های عزاداری ائمه اطهار (ع) به ویژه مراسم ویژه تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی از شهرت جهانی برخوردار بوده است، اظهار داشت: لازم است همانگونه که در برگزاری مراسم عزاداری دارای سبک و سیاق در خور شأن ائمه اطهار (ع) هستیم، در برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی نیز سرآمد باشیم.

 
وی بیان کرد: هیئت‌های مذهبی با برنامه ریزی و انسجام می‌توانند در برگزاری باشکوه جشن‌های ملی و مذهبی نقش موثری ایفا کنند همانگونه که بعد از ماه صفر، در نخستین جشن مذهبی یعنی میلاد حضرت رسول اکرم (ص)، نقش موثری ایفا کردند.
 
حسینی خاطرنشان کرد: البته در سال‌های گذشته روند برگزاری جشن‌ها در سطح شهر یزد بهبود یافته اما این کافی نیست و امید است هم مردم و هم نهادهای مسئول نسبت به برگزاری جشن‌های ملی مذهبی اهتمام ویژه ای داشته باشند.
 
وی با اشاره به برگزاری جشن میلاد حضرت محمد (ص) افزود: فضاسازی در برخی معابر شهری مناسب این جشن عظیم نبود اما با هماهنگی‌هایی که با معاونت خدمات شهری شهرداری یزد انجام شد، بلوار امام جعفر صادق (ع) به مناسبت میلاد آن حضرت، با پرچم‌های رنگی آذین بندی شد و با همکاری کسبه بلوار و هیئت‌های نعیم آباد و اکبر آباد، ایستگاه‌های پذیرایی به مناسبت میلاد دایر شد که شایسته تقدیر است.
 
مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران عنوان کرد: از شورای شهر درخواست می‌کنیم مکانی را نیز درخور نام پیامبر اکرم (ص) در سطح شهر نامگذاری کند که در سال‌های آینده بتوانیم حداقل در این مکان جشن ویژه و مراسم نورافشانی برگزار کنیم.
 
وی تاکید کرد: برگزاری جشن‌ها نیازمند اتاق فکر است و لازم است متولیان امر از جمله اساتید دانشگاه، هنرمندان و نخبگان فرهنگی با حضور در اتاق فکر منسجم، نسبت به برنامه ریزی جشن‌های در طول سال اقدام کنند.
 
حسینی خاطرنشان کرد: آنچه کمبود آن در شهر یزد احساس می‌شود، نبود الگوی مناسب برای برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی است و اگر این الگو وجود داشته باشد، به طور قطع مردم یزد در برگزاری مراسم‌های شادی نیز همانند مراسم‌های عزاداری، سرآمد خواهند بود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..