سرپرست استانداری یزد تاکید کرد:

تلاش برای تبدیل پژوهش به امری عمومی در جامعه

سرپرست استانداری یزد با اشاره به اهمیت نگاه کاربردی و اثر گذار در انجام فعالیت های تحقیقاتی بر تلاش برای تبدیل پژوهش به امری عمومی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزجلسه ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان با حضور « محمدعلی طالبی» سرپرست استانداری ، « علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد و اعضای این ستاد در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.

سرپرست استانداری یزد گفت:لازم است جایگاه کاربردی برای پژوهش قائل شویم و پژوهشی را مورد توجه قرار دهیم که به تقویت علم در سطح جامعه و دانشگاه ها  کمک و یاگره ای از مشکلات پیش رو را باز کند به نحوی که با توجه به صرف زمان و هزینه از سوی پژوهشگر این جریان اثرگذار و قابل ارزیابی باشد.
«محمدعلی طالبی» افزود:در برخی از پژوهش ها شاهد توجه بیشتر به اصل موضوع و روش اجرای پژوهش هستیم  اما وقتی به مرحله استراتژی،راهبردها و نتیجه گیری می رسد پیشنهادات کاربردی نبوده و یا با برخی قوانین تعارض دارد.
طالبی بیان کرد: در فعالیت ها باید به سمتی حرکت کنیم که فرصت های در اختیار از جمله هفته پژوهش به زمانی برای نهادینه سازی نگاه کاربردی تبدیل شود و علاوه بر تقدیر از  پژوهش های برتر برای اجرای نتایج محقق شده نیز زمینه سازی کنیم.
وی اظهار داشت: جامعه نیازمند همراهی و ایفای نقش بیشتر مردم در موضوعات پژوهشی است که خوشبختانه در حوزه آموزش و پرورش  این امر نسبت به گذشته بیشتر مورد توجه قرارگرفته است و  باید به سایر بخش ها نیز منتقل شود.
معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استانداری یزد  با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و تهیه محتوای مناسب در حوزه پژوهش برای نشر در رسانه ها گفت: تلاش و برنامه ریزی  برای درگیر شدن بیشتر مردم با اندیشه و  پژوهش در جامعه برای حل مشکلات و هموارسازی مسیر توسعه تقویت شود تا بتوانیم  پژوهش را به امری عمومی در جامعه تبدیل کنیم.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..