پلمپ یک کشتارگاه بوقلمون و معدوم‏‏سازی ۲۴۰ قطعه مرغ غیرمجاز در یزد

یک کشتارگاه غیرمجاز بوقلمون در شهرستان یزد در بازدیدهای بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی، شناسایی و پلمپ شد.

به گزارش یزدی نیوز«جبار ملکی» بازرس بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد در این باره گفت: این کشتارگاه به دلیل کشتار غیرمجاز بوقلمون و جعل لیبل پلمپ و متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

 
وی تصریح کرد: این واحد فاقد تجهیزات و مجوز لازم بود و مراکزی که در آنها شرایط بهداشتی برای کشتار اعمال نمی‌شود، می‌تواند منشأ بیماری‌های مشترک بین انسان و پرندگان باشد.
 
ملکی در زمینه حفظ بهداشت عمومی جامعه و سلامت شهروندان، اظهار کرد: بازدیدهای مکرر کارشناسان دامپزشکی استان از سطح شهر در دستور کار این شهرستان است و این اقدام می‌تواند گام مؤثری در راستای افزایش سطح سلامت عمومی جامعه باشد.
 
این مسئول در پایان به شهروندان تآکید کرد: محصولات مورد نیاز خود را حتماً از مراکز مجاز که دارای پروانه بهداشتی هستند، تهیه کنند.
 
خبرها همچنین حکایت از معدوم ‎ سازی ۲۴۰ قطعه مرغ بومی غیرمجاز در یزد به منظور پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دارد.
 
«روح الله حاتمی» کارشناس نظارت و بازرسی اداره کل دامپزشکی استان یزد در این باره گفت: در راستای طرح کنترل و پیشگیری بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، در بازرسی‌های به عمل آمده توسط اکیپ های بازرسی اداره کل دامپزشکی ۲۴۰ قطعه مرغ بومی غیرمجاز در سطح شهرستان یزد جمع آوری و معدوم سازی شد.
 
وی افزود: با توجه به آن که مرغ بومی غیرمجاز به عنوان یکی از عوامل مهم انتشار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند، برخورد جدی با عاملان این موضوع در دستور کار قرار گرفته و متخلفان بعد از شناسایی به مراجع قضایی معرفی می‏شوند .
 
حاتمی اظهار کرد: شهروندان از خرید هرگونه مرغ بومی غیر مجاز از افراد و خودرو‌های دوره ‎ گرد جداً خودداری و این گونه تخلفات بهداشتی را به شبکه دامپزشکی شهرستان و یا سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان یزد گزارش کنند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..