رئیس سازمان بسیج جامعه زنان:

الگوی زن نه‌شرقی نه‌غربی را به دنیا معرفی خواهیم کرد

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان با بیان اینکه زنان شرقی و زنان غربی نمی‌توانند الگوی مناسبی برای دنیا باشند، گفت: بسیج جامعه زنان به دنبال معرفی زن مسلمان ایرانی به عنوان الگو است.

به گزارش یزدی نیوزمینو اصلانی در همایش نقش زنان و چهار دهه ایثار به مناسبت هفته بسیج با بیان اینکه یکی از مهمترین اتفاقات قرن چهاردهم، وقوع انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: این انقلاب انسان را از بردگی انسان‌ها رهانید و به سمت خداوند متعال هدایت کرد.

 
وی با بیان اینکه زنان دوران پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان پرورش دهنده نسلی هستند که زیبایی‌ها و اتفاقات مهمی را رقم زده‌اند، افزود: زن مربی تربیت جامعه است و این رسالت را خداوند متعال بر عهده زنان گذاشته است.
 
اصلانی با تاکید بر اهمیت این رسالت زنان بیان کرد: اگر زن تربیت نسل‌ها را کنار بگذارد و از آن دور شود، گویی که زحمات انبیاء الهی را به هدر داده زیرا انبیای الهی به امر پروردگار برای هدایت و تربیت جامعه انسانی آمده‌اند و امروز نقش آنان را زنان بر عهده گرفته اند.
 
وی با اشاره به نقش تربیتی زنان در مسیر آینده جهان عنوان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، زن شرقی الگوی مورد قبول ما نیست زیرا هیچ ردپایی در تاریخ ندارد و تنها دارای زندگی روزمرگی است همچنانکه زن غربی نیز نمی‌تواند برای زنان جامعه ما الگو باشد زیرا امروز زن غربی بی‌هویت‌ترین زن در همه جهان قلمداد می‌شود.
 
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان تاکید کرد: بر اساس فرمایش رهبری، زن مسلمان ایرانی به عنوان الگوی سوم برای جهان امروز راه‌گشاست.
 
اصلانی، رسالت اصلی زنان در جامعه امروز را احیای هویت زن بر مبنای الگوی سوم عنوان کرد و یادآور شد: در واقع امروز شاهد دچار شدن برخی از جوانان به روزمرگی هستیم اما نباید اجازه دهیم که نسل جوان ما بی‌دغدغه باشد زیرا این اتفاق، سمی بزرگ برای حضور زنان و نقش‌آفرینی آنها در جامعه است.
 
وی با اشاره به اینکه امروزه برای عبور از پیچ تاریخی نیازمند کمک جوانان دغدغه‌مند هستیم تا گفتمان انقلاب اسلامی را به همه جهان هدیه کنند، ادامه داد: در حال حاضر انتظار این است که در این راستا با هم‌اندیشی‌های بسیار گسترده گام‌های مؤثری برداشته شود چنانچه که تلاش ما در این راستا بسیار راهگشاست تا الگوی زن نه شرقی و غربی به جهان معرفی شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..