فاضلاب بافت تاریخی یزد ساماندهی می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به دستاوردهای این دور شورا در نگهداری از بافت تاریخی و جهانی یزد گفت: ساماندهی فاضلاب بافت جهانی یزد در دستور کار ویژه شورای اسلامی قرار گرفته است.

به گزارش یزدی نیوز«غلامعلی سفید» در صد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور اکثر اعضای شورا و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کاشان برگزار شد، با بیان این‌که بافت تاریخی، روحیات مردم و توجه به گردشگری بین شهر یزد و کاشان مشترک است، اظهار کرد: نقاط مشترک شهر یزد و کاشان نقش مهمی در ایجاد تعاملات اقتصادی و فرهنگی ایفا می‌کند.

 
«محسن عباسی هرفته» هم خطاب به اعضای شورای شهر کاشان با بیان این‌که افق توسعه شهر یزد از مسیر گردشگری عبور می‌کند، اظهار کرد: ۱۱ محور گردشگری برای شهر یزد تعیین و تدوین شده است.
 
وی افزود: ما باور داریم که مولفه‌های ارزشی والایی در تمدن ایرانی اسلامی و یزدی وجود دارد که گردشگران در تعامل با آن می توانند ایران را بهتر بشناسند.
 
وی در ادامه گردشگری محرم را یکی از اولویت های جدی در توسعه گردشگری شهر یزد دانست و بیان کرد: محور آب، مذهبی، دوره آل مظفر و زرتشتیان از جمله محورهای تعیین شده برای توسعه گردشگری در شهر یزد است.
 
سحنگوی شورای اسلامی شهر یزد تدوین برنامه راهبری ۵ ساله مدیریت بافت تاریخی و جهانی را از جمله اقدامات انجام شده در این شورا عنوان و بیان کرد: تأکید ویژ­ه بر پیاده محوری در این دوره شورای شهر یزد وجود دارد.
 
وی با بیان این‌که یکی از مهمترین شعارهای این دوره شورای اسلامی شهر یزد حمایت از پیاده محوری است، تصریح کرد: توسعه پارکینگ‌های پیرامون بافت و تدوین طرح ترافیک بافت تاریخی از جمله اقدامات در دستور کار این دوره شورای اسلامی شهر یزد است.
 
این مسئول با بیان این‌که بودجه‌ای که شهرداری در بافت تاریخی یزد هزینه می‌کند چندین برابر میراث فرهنگی است، افزود: بافت تاریخی یزد به کارگاه مرمتی با محوریت گل و خشت تبدیل شده است.
 
عباسی هرفته با بیان این‌که بافت تاریخی یزد توسط مردم یزد حفظ شده است، گفت: بحث ساماندهی فاضلاب بافت تاریخی را از دیگر موارد در دستور کار شورای اسلامی شهر یزد است.
 
«ونوس عامری» با اشاره به ضرورت ایجاد درآمدهی پایدار برای شهرداری یزد، افزود: شورای شهر یزد سعی کرده با در نظر گرفتن سیاست‌های تشویقی نسبت به جذب مشارکت عمومی در این خصوص اقدام کند.
 
وی گفت: در این دوره شورای اسلامی شهر یزد باب مشارکت مردم در تمام امور باز شده و این یکی از ویژگی های فعالیت شورا در این دوره است.
 
عامری در پایان خاطرنشان کرد: شورای شهر توانسته با تبیین اهداف خود مردم یزد را قانع کند که منافع شهرداری و اقشار مختلف شهر یزد مشترک و به هم وابسته است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..