نماینده ولی‌فقیه در استان یزد:

حجم بالای تصادفات در ایران فاجعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه حجم بالای تصادفات در ایران فاجعه است گفت: تصادفات بیشتر از یک جنگ از ایران کشته می‌گیرد.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار رئیس اورژانس کشور با وی، به حجم بالای تصادفات در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این آمار که ما سالانه چندین هزار نفر از مردم کشور را به دلیل تصادفات رانندگی از دست بدهیم بسیار ناراحت کننده و عجیب است.

 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خیلی از این افراد از نیروهای جوان هستند واقعا بسیار بد است که ما چنین ظرفیت بسیار عظیمی در کشور را از دست می‌دهیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: علاوه بر از بین رفتن ظرفیت بسیار عظیم نیروی انسانی در این حوادث که به هیچ عنوان قابل جبران نیست، ما هزینه‌های بسیار زیادی هم در بخش درمان و سایر هزینه‌ها برای این تصادفات باید در کشور انجام دهیم.ناصری یزدی گفت: در کنار این موضوع تعداد بسیار بیشتر از فوتی‌ها، ما در چنین حوادثی زخمی داریم که بخش قابل توجه این افراد هم دچار معلولیت و خانه‌نشینی می‌شوند که مجموعه این موارد خیلی ناراحت کننده و فاجعه‌ای بزرگ است.
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه کشته های تصادفات بیشتر از شهدای جنگ است خاطرنشان کرد: مسئولان باید نسبت به این موضوع فکر جدی بکنند که به هر صورت ممکن هم در زمینه فرهنگ‌سازی و هم در زمینه جلوگیری از تصادفات اقدام کنند.
 
وی با اشاره به اینکه خودرو، راننده و جاده را سه عامل تصادفات اعلام می‌کنند گفت: بخشی از تصادفات به دلیل کیفیت پایین خودروها است که باید حتما مسئولان نسبت به افزایش کیفیت خودرو و اصلاح وضعیت فعلی خودروها در جامعه اقدامی جدی انجام دهند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: اگر هم مشکل رانندگان هستند باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد یا بخش مربوط به جاده را با اصلاح جاده حل کنند تا دیگر شاهد چنین حوادثی در جامعه نباشیم.
 
 ناصری یزدی با بیان اینکه خیلی از مواقع در کشور ما راهکار درستی برای رفع مشکلات نداریم ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت تیم‌های کارشناسی و نخبگان اقدام به بررسی وضعیت و مشکلات فعلی کرده و سپس راهکاری عملی و درست برای این موضوع پیدا کنیم، چرا که اگر ما بتوانیم راهکار درست را به دست آوریم قطعا نسبت به رفع آن هم می‌توانیم قدم برداریم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..