گزارشی از عملکرد اورژانس؛

رکورد شکنی اورژانس کشور در زلزله کرمانشاه

رئیس اورژانس کشور: پس از زلزله کرمانشاه، نخستین دستگاه آمبولانس از یزد، به مناطق زلزله زده وارد شد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر پیرحسین کولیوند در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، گزارشی از عملکرد اورژانس کشور در زمان وقوع زلزله کرمانشاه ارائه کرد و گفت: نخستین دستگاه آمبولانس از یزد به مناطق زلزله زده وارد شد.

 
وی افزود: در زمان وقوع زلزله کرمانشاه، اورژانی، رکورد تعداد هفت هزار و ٣٥٠ اعزام مصدوم را به شهر‌های کرمانشاه، تهران، البرز و همدان در مدت زمان کوتاه ثبت کرد.
 
دکتر کولیوند گفت: در زمان وقوع زلزله کرمانشاه، ذخیره خون و فراورده‌های خونی کافی وجود داشت و نیازی به تامین خون از شهروندان نبود.
 
رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: در این زلزله، در مدت زمان کمتر از ١٥ ساعت تعداد شش بیمارستان با امکاناتی نظیر اتاق عمل جراحی، رادیولوژی راه اندازی شد و تعداد هزار و ٩٨٩ عمل جراحی در مدت کمتر از سه روز با کمترین اتلاف منابع به وسیله سیستم بهداشت و درمان کشور انجام شد.
 
وی با اشاره به به اینکه در حال حاضر تعداد ٣٩ پایگاه اورژانس هوایی در کشور فعال است، گفت: پیش بینی می‌شود در اینده نه چندان دور، این تعداد پایگاه به ٤٤ و ٥٢ پایگاه اورژانس هوایی برسد.
 
وی افزود: در سال ٩٥ تعداد دو هزار و ٤٠٠ دستگاه آمبولانس در کشور فعالیت داشت ولی در حال حاضر تعداد پنج هزار و ٥٠٠ پایگاه در کشور فعال است.
 
رئیس اورژانس کشور که به همراه دکتر میرکتولی معاون پدافند غیرعامل سازمان اورژانس و دکتر سیف مشاور اجرایی سازمان اورژانس کشور به یزد سفر کرده با سرپرست استانداری یزد (دکتر طالبی) و نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی (موسوی) دیدار کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..