دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

هویت کلیدواژه سندتحول بنیادی/هویت و انسجام ملی لازم‌وملزوم یکدیگر

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: یکی از اصلی ترین بحث های سند تحول بنیادین، بحث هویت است و تعالی هویت از کلیدواژه های جدی این سند است.

به گزارش یزدی نیوز مهدی نوید ادهم در اختتامیه همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی اظهار داشت: امروز بحث اصلی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است و مصمم هستیم که آموزش و پرورش امروز که از زخم های کهنه رنج می برد بر اساس این سند بازتولید کنیم و آموزش و پرورش تراز نظام اسلامی ایجاد کنیم.

 
وی افزود: یکی از اصلی ترین بحث های این سند، بحث هویت است و تعالی هویت از کلیدواژه های جدی این سند است بنابراین در این همایش به اصلی ترین بحث سند تحول بنیادین پرداخته شده است.
 
نوید ادهم ادامه داد: این خطای استراتژیک است که آموزش و هویت سازی را از دبیرستان آغاز کنیم و به پیش دبستانی و دبستان توجه نکنیم و این خطا را باید جبران کنیم و در مجموع معتقدیم که باید همه چیز از دوره پیش دبستانی و دبستان آغاز شود.
 
وی با اشاره به اهمیت بحث هویت عنوان کرد: هویت با انسجام ملی ما لازم و ملزوم یکدیگر هستند اگر هویت آسیب ببیند، وحدت ملی آسیب می بیند و این بحث بسیار مهم است و امروز تحقیقات مختلف نشان می دهد که با مشکلاتی مواجه هستیم و باید این آسیب ها را ببینیم و درمان کنیم.
 
نوید ادهم با اشاره به ابعاد هویت ایرانیان بیان کرد: هویت قومی و محلی، هویت ایرانی، هویت اسلامی، هویت مدرن از ابعاد مهم هویتی ایرانیان است و تعامل بین این چهار بعد هویتی بسیار مهم است و باید تلاش کرد که هیچ بعدی قربانی بعد دیگر نشود و اگر یکی قربانی شود، بقیه از بین خواهد رفت.
 
وی تاکید کرد: هویت ایرانیان یک هویت واحد و به هم پیوسته است و هویت ایرانیت و اسلامیت ما در هم تنیده است و نباید آن را دوگانه بپنداریم
 
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: باید دست به دست هم دهیم تا تمدن ایرانی اسلامی را مجدد برپا کنیم زیرا این ظرفیت در کشور ما وجود دارد و اگر بیش از کنکور و … به هویت بیاندیشیم به طور قطع به نتایج خوبی خواهیم رسید.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..