نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد:

تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان دغدغه نهادهای فرهنگی و آموزشی باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه لازم است معلمان هویت دینی و ملی کودکان را تقویت کنند، از نهادهای فرهنگی و آموزشی خواست تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان دغدغه آنها باشد.

به گزارش یزدی نیوزنخستین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی با حضور "سیدمحمد بطحایی" وزیر آموزش و پرورش، "آیت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "محمدعلی طالبی" سرپرست استانداری یزد، "سیدابوالفضل موسوی" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، "‌رضوان حکیم زاده" معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، "رضا مددی" مشاور وزیر، مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور و تعدادی از مسئولان و مدیران استان در دانشگاه یزد برگزار شد.

‌نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد‌ در این همایش، گفت‌: خدمت به مردم به ویژه در حوزه آموزش دیگران ارزش و ثواب بسیاری دارد و دین اسلام به آن تأکید ویژه‌ای داشته است.
"آیت‌الله محمدرضا ناصری" با بیان اینکه خانواده ها به مدارس و معلمان اعتماد دارند و فرزندانشان را به آنها می سپارند، ادامه داد: این اعتماد نیازمند یک امانت داری ویژه است که معلمان باید داشته باشند و تربیت دانش آموزان را براساس آموزه ها و ارزشهای دینی انجام دهند.
وی افزود: لازم است کودکان و نوجوانانمان را با خدا آشناتر کنیم و زمینه‌ای را فراهم نماییم که آنها با فطرت الهی و دینی آشنا شوند و در این مسیر قدم بردارند.
‌آیت الله ناصری با بیان اینکه سبک آموزشی و تربیت نوجوانان نیازمند تغییر است، خاطرنشان کرد: در این ارتباط باید از سبکی بهره گرفت که به فرزندان ما شخصیت و هویت اسلامی و ایرانی ارائه دهد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: هم اکنون سبک آموزشی ‌کشور سطحی است و دانش آموزان یاد گرفته اند، درس را صرفا برای کسب نمره بخوانند.
وی با بیان اینکه باید آنها را به سمت تفکر و تعقل هدایت کرد، افزود: نمره گرفتن و اول شدن مهم نیست بلکه باید افرادی را تربیت کنیم که وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل شدند، مهارت ‌های لازم کاری را داشته باشند.
آیت الله ناصری ادامه داد: در کشور مدیر زیاد داریم اما متاسفانه مدیران توانمند کم هستند، چرا در ‌هر استان ١٠ تا ٣٠ نفر مدیر تربیت نکرده ایم که بتوانیم از آنها در بخش های مختلف استفاده کنیم.
امام جمعه یزد در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: تقاضای من از وزارت آموزش و پرورش این است که تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان دغدغه این مجموعه و دیگر نهادهای فرهنگی و آموزشی باشد و معلمان هویت دینی و ملی کودکان و نوجوانان را تقویت کنند.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..