سرپرست فرمانداری یزد تأکید کرد:

لزوم قطع چرخه انتقال حیوانات ولگرد در یزد

سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به ضرورت شناسایی و کنترل دقیق منابع غذایی حیوانات ولگرد گفت: قطع چرخه انتقال حیوانات ولگرد باید در اولویت اجرایی کمیته کنترل حیوانات ولگرد استان یزد قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز« عباس حیدری» در نشست کمیته کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان با بیان افزایش حیوان گزیدگی در استان طی سال‌های اخیر اظهار کرد: ضروری است طرحی ضربتی برای جمع‌آوری و زنده‌گیری حیوانات ناقل بیماری به ویژه سگ‌های ولگرد در یزد اجرایی شود .

 
وی با اشاره به وجود سه کانون نگهداری سگ‌های ولگرد در یزد افزود: اگر چه اولویت کمیته کنترل با کانون‌های نگهداری است اما در شرایط کنونی مهار طغیان حمله حیوانات ولگرد و قطع چرخه انتقال نیز باید مد نظر قرار گیرد .
 
سرپرست فرمانداری یزد شناسایی و کنترل دقیق منابع غذایی حیوانات ولگرد را ضروری دانست و گفت:‌ ایجاد قرنطینه ضمن اطمینان بخشی می‌تواند زمینه کاهش و کنترل را به دنبال داشته باشد .
 
حیدری در ادامه اهمیت آموزش به شهروندان با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های استان برای موضوع مدیریت حیوانان ولگرد را از دیگر ضرورت‌های اجرایی در این حوزه دانست و بیان کرد: اهتمام در کنترل و سرعت در تصمیم‌گیری برای ارائه گزارش هفتگی ضروری است .
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..