پلیس فتا هشدار داد:

واریز بسته حمایتی دولت شگرد این روزهای مجرمان سایبری

پلیس فتا با اشاره به ضرورت هوشیاری مردم در مقابله با جرائم سایبری گفت: واریز بسته حمایتی دولت شگرد این روزهای مجرمان سایبری است.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ«مهدی شکیب» با بیان این‌که در گیر و دار خبر واریز بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوارها، مجرمان سایبری دست به کار شده‌اند و در این فضا تلاش دارند با جمع آوری اطلاعات بانکی خانوارها اهداف مجرمانه خود را پیش ببرن، اظهار کرد: با توجه به این‌که مسئولان امر برای واریز کردن این بسته حمایتی، ساز و کارهای مناسب را در نظر گرفته‌اند لذا شهروندان محترم نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند و به درخواست‌های مرتبط و غیر معقول در این زمینه توجه نکنند .

 
وی افزود: اخیراً مشاهده شده برخی از افراد سودجو با ارسال پیام‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و شبکه ارتباطات موبایلی به دنبال دریافت شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv2 هموطنان عزیزمان می‌باشند. همانطور که می‌دانید هر کسی این اطلاعات را در اختیار داشته باشد به راحتی می‌تواند از حساب قربانیان برداشت غیر مجاز انجام دهد .
 
رییس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در ادامه گفت: شهروندان گرامی به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به این نکته توجه داشته باشند که اگر قرار است پولی به حساب آنها واریز شود کافی است تنها شماره حساب و یا شماره کارت خود را در اختیار افراد یا سازمان های مرتبط قرار دهند .
 
سرهنگ شکیب تاکید کرد: نقش هموطنان عزیز در پیشگیری از وقوع جرائم سایبری کمتر از پلیس نیست. این عزیزان با بی توجهی به پیام‌ها و آگهی‌های اغوا کننده و همچنین اعلام موارد مجرمانه به مسئولان مربوطه می‌تواند ضمن کاستن از زمینه‌های ارتکاب جرم، مجرمان سایبری را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذارند .
 
وی در پایان از آمادگی پلیس فتا برای دریافت گزارش‌های مردمی خبر داد و گفت: همکاران بنده به صورت شبانه روزی و از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir آمده پاسخگویی به سوالات و ارائه آموزش های لازم به هموطنان عزیز می باشند .
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..