مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری:

گردشگری فرهنگی در سایه گردشگری تاریخی توسعه یابد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد خواستار توسعه گردشگری فرهنگی در سایه گردشگری تاریخی و میراثی شد.

به گزارش یزدی نیوزدر نشستی با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، فرماندار و بخشدار مرکزی شهرستان اشکذر و همچنین مسئولان برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در رابطه با مسائل و مشکلات کاروانسرای شمسی هم‌اندیشی و تصمیماتی اتخاذ گردید.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در این نشست، بیان کرد: توسعه گردشگری باید به گونه‌ای برنامه ریزی و مدیریت شود که گردشگر علاوه بر گردشگری میراثی و بازدید از اماکن تاریخی بتواند به گردشگری فرهنگی نیز بپردازد.
«محمود زارع رشکوئیه» ادامه داد: دیدن جاذبه‌های فرهنگی خاص همچون اماکن تاریخی، نشانه‌های فرهنگی، هنرها، صنایع دستی و نمایش‌های منحصربه‌فرد در یک مکان گردشگری باعث می‌شود گردشگر از هرنقطه از جهان تنها به قصد بازدید از آن مکان خاص مسافرت کند.
زارع رشکوئیه افزود: این وظیفه جامعه میزبان است که بوسیله آثار هنری، تاریخی، علمی، سبک زندگی و یا میراثی موجب جذب و هیجان گردشگران بخصوص گردشگران خارجی شود.
گفتنی است کاروانسرای شمسی بنایی به جا مانده از دوره قاجار در فاصله ۳۵ کیلومتری جاده یزد-میبد است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و توسط بخش خصوصی مرمت، بازسازی و تجهیز شده است.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..