توجه به تناسب موضوعی در جشنواره رضوی افزایش یابد/ مشکل اصلی در فیلم های کوتاه ضعف فیلم‌نامه است

یکی از بازیگران مطرح تئاتر و سینمای استان یزد معتقد است که باید توجه به تقویت تناسب موضوعی در جشنواره رضوی یزد افزایش یابد.

به گزارش یزدی نیوز در بین حضور هنرمندان مختلف استان یزد در سیزدهمین جشنواره رضوی، هنرمندان مطرح و پرکار استان به چشم می‌خورند که مهدی قانع مجری و بازیگر مطرح استان یزد از جمله افرادی است.

 
مهدی قانع خود یکی از افرادی است که به ساختار و شکل خوب محتوایی موجود در فیلم‌ها توجه‌ ویژه‌ای دارد؛ وی پس از مشاهده فیلم‌های اولین روز از جشنواره، درباره سطح کمی و کیفی جشنواره رضوی در سال‌های اخیر اظهار داشت: فرصت پیش‌ آمده در جشنواره فیلم کوتاه داستانی و مستند رضوی موجب گسترش کارهای فیلم‌سازان جوان استان شده است.
 
وی درباره تناسب فیلم‌ها با موضوعات جشنواره و فرهنگ رضوی گفت: برای تقویت این تناسب، باید هیئت انتخاب جشنواره توجه ویژه را داشته باشد و سطح کمی آثار را در اولویت اصلی قرار ندهد.
 
قانع از وجود فیلم‌هایی که از لحاظ مقدمات فیلم‌سازی دارای نمره کمی هستند چه در سال جاری و چه در سال‌های گذشته انتقاد کرد و افزود: از زحمات برگزار کنندگان جشنواره نهایت تشکر را داریم اما اهداف و سیاست اصلی جشنواره را باید بیشتر رعایت کنیم.
 
وی از توجه خودِ فیلم‌سازان به ارسال آثار متناسب و سعی در جهت بالا بردن سطح جشنواره گفت و تصریح کرد: مشکل اساسی ما در حوزه فیلمنامه‌نویسی است و باید برای بهبود وضعیت فیلم‌سازی به تقویت فیلمنامه‌نویسی بپردازیم و قوی نبودن فیلمنامه‌ها به حوزه فیلم‌سازی ضربه می‌زند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..