آغاز طرح «کانون سلامت محله» در ابرکوه

رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه گفت: طرح کانون سلامت محله با تلاش وزارت بهداشت و درمان و با هدف ارتقاء آگاهی جامعه و کاهش بیماری‌های غیر واگیر در ابرکوه اجرا می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«عبدالحسین اکرمی» در جمع اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه از آغاز اجرای طرح «کانون سلامت محله» در این شهر خبر داد و گفت: این طرح به همت وزارت بهداشت و درمان در راستای ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به سلامت روح و جسم خویش و همچنین جلوگیری از افزایش بیماری‌های غیر واگیر اجرا می‌شود.

 
وی تصریح کرد: امروز در کشور بیماری‌هایی همچون انواع سرطان‌ها، دیابت، صدمات ناشی از تصادفات جاده‌ای و شهری، بیماری‌های قلبی و غیره که قابلیت پیشگیری داشته یا می‌توان مانع بروز آن‌ها در سنین جوانی شد، بسیار شایع شده است.
 
اکرمی تصریح کرد: بر خلاف تصور عموم که سلامتی و بهداشت جامعه در دست وزارت بهداشت است، باید گفت: حدود ۷۵ درصد از سلامتی افراد در دست خودشان است و به مصرف مواد غذایی، آب‌ و هوا، شرایط زندگی، وسایل نقلیه و سایر موارد بستگی دارد.
 
رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه ادامه داد: بر همین اساس در طرح کانون سلامت محله ضمن ارائه آموزش‌های مختلف، به روز و جامع به افراد، سایر مشکلات آنان در حوزه‌های مختلف را نیز بررسی و به مراجع مربوطه ارجاع می‌دهد.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..