نماینده مردم تفت ومیبد درمجلس :

دولت مصمم به اجرای سیاست های پیمان سپاری ارزی

نماینده مردم تفت ومیبد در مجلس شورای اسلامی : دولت مصمم به اجرای سیاست های پیمان سپاری ارزی است.

به گزارش یزدی نیوزدهقانی فیروز آبادی در جمع تولیدکنندگان کاشی وسرامیک استان حضور یافت و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شد.

دراین گردهمایی تعدادی از تولیدکنندگان کاشی و سرامیک با تشریح مشکلات این صنعت در حوزه های مختلف ازجمله بخش نامه پیمان سپاری ارزی دولت و کارت های بازرگانی اجاره ایی را مطرح کردند.
 
دهقانی با بیان اینکه دولت سیاست های خوبی را درمبارزه با قاچاق کالا  تدوینکرده است و مصمم به اجرای پیمان سپاری ارزی است گفت:امروزپیمان سپاری ارزی مشکل عمده ایی برای تولید کنندگان شده است.
 
دکتردهقانی افزود:ضمن اینکه همه تولید کنندگان از پیمان سپاری ارزی استقبال می کنند امادرخواستشان این است که دولت هم همزمان باید زیرساخت های لازم را برای توسعه صادرات تدارک ببیند و  به این شکل نباشد که اول تصمیم بر پیمان سپاری ارزی کند ولی بانک ها فضای مناسبی را برای اینکار نداشته باشند.
 
وی با بیان اینکه پیش ازاین تولید کنندگان کالاهای خودشان را می فروختند، کاشی را صادرمی کردند و ارز خارجی را نمی بایست وارد شبکه بانکی می کردندو با همین پول ملی خودمان کارانجام می شدافزود: اما الان آنها را به اجرای پیمان سپاری ارزی می کنیم  وآنها را ملزم می می کنیم که باید دلار  و یورو  و یا ارزمعتبر کشورهای همسایه وارد کشور کنید؛ولی آیا سیستم بانکی ما هنوز آمادگی لازم را برای واردکردن ارزحاصل از صادرات را دارد؟
 
نماینده مردم میبد و تفت درمجلس شورای اسلامی افزود؛این ها چیزهایی بود که با وزیر صنعت معدن و تجارت مطرح کردیم و بعد ازاین هم پیگیر خواهیم بود.
 
دهقانی گفت:الان هم درخواست تولید کنندگان این است که مسائل ومشکلات به نحوی به وزیرصنعت معدن و تجارت منتقل شود تا درتدوین آیین نامه ها،وزارت اقتصاد و بانک مرکزی،دیدگاه و نظر تولید کننده های کاشی و سرامیک هم مورد لحاظ قرار گیرد و یکجانبه تصمیم گرفته نشود که ندانند دراین صنعت چی میگذرد.
 
وی درتشریح پیمان سپاری ارزی گفت: پیمان سپاری ارزی یعنی اینکه وقتی جنسی را صادرمی کنید دولت باید بداندمعادل آن ارزخارجی وارد می کنید مثلا صنعت کاشی دردنیا قیمتی دارد و اگر یک متر مربع کاشی ۷دلاراست پیمان سپاری کنید که این میزان ارز را وارد کشور کنید .
 
حدود ۲۰هزارنفر به صورت مستقیم درصنعت تولید کاشی وسرامیک در استان مشغول هستند که به صورت غیرمستقیم بالغ برصدهزار نفر دراین صنعت مشغول هستند .
 
دومین گردهمایی اعضای انجمن کاشی وسرامیک،فعالان اقتصادی و مدیران عامل و کارآفرینان و تولید کنندگان صنعت کاشی و سرامیک استان با حضور نماینده مردم میبد و تفت درمجلس شورای اسلامی و فرماندار در شهرستان میبد ،قطب تولید کاشی وسرامیک  برگزار شد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..