معاون صنایع دستی یزد:

هنوز ساز و کاری برای قیمت‌گذاری صنایع دستی نداریم

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی ایران در یزد، گفت: هر چند هنوز ساز و کاری برای قیمت‌گذاری صنایع دستی نداریم ولی معمولاً اعمال قیمت‌های کذایی در نمایشگاه‌ها نیز بعید است.

به گزارش یزدی نیوز «محمدرضا دهقان» امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی ایران در استان یزد از ۲۲ تا ۲۶ آبان ماه خبر داد و گفت: بر طبق سنوات گذشته امسال نیز با برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی توجه خاصی به معرفی و عرضه محصولات این حوزه در نمایگاه صنایع دستی خواهیم داشت.

 
وی با اشاره به برپایی این نمایشگاه در قالب بیش از ۲۰۰ غرفه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی یزد، از استقبال چشمگیر هنرمندان صنایع دستی از تمام استان‌های کشور برای حضور در این نمایشگاه خبر داد.
 
وی خاطرنشان کرد: دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی نیز با حضور قریب هشت استان فعال در این زمینه برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱:۳۰ برای بازدید در نمایشگاه حضور یابند.
 
دهقان در مورد نظارت بر قیمت‌های محصولات صنایع دستی عرضه شده در نمایشگاه نیز گفت: متاسفانه علی‌رغم مصوبه مجلس در این رابطه، هنوز ابلاغی در این مورد نداشته‌ایم لذا همچنان ساز و کاری برای قیمت‌گذاری صنایع دستی در اختیار نداریم ولی با این وجود اعمال قیمت‌های کذایی در نمایشگاه‌ها به دلیل کاهش رقابت‌پذیری شرکت‌کنندگان برای فروش اتفاق نمی‌افتد ولی در عین حال آمادگی داریم به موارد بروز تخلف نیز رسیدگی کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش صنایع دستی و بازار این حوزه را همچنان از بخش‌های مغفول مانده در کشورمان دانست و گفت: هنوز هم آنچنان که شایسته پتانسیل‌های موجود در صنایع دستی کشورمان هست، توجه لازم به این بخش نمی‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: این موضوع در استان یزد با توجه به این که بافت تاریخی این شهر به ثبت جهانی رسیده و می‌تواند تحت عنوان برندی در بخش‌های مختلف استفاده شود نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
 
معاون صنایع دستی استان در پایان نیز از تلاش این معاونت برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی خبر داد  و گفت: معاونت صنایع دستی همکاری لازم را برای اعزام هنرمندان متقاضی حضور در نمایشگاه‌های جهانی دارد ولی با توجه به این که هزینه ایاب و ذهاب و حمل بار برعهده خود هنرمند و تنها هزینه‌های غرفه  اسکان از سوی میراث فرهنگی تامین می‌شود، حضور در این نمایشگاه‌ها از توان مالی برخی هنرمندان خارج است.

بخش نظردهی بسته شده است..