مدرس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری:

رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی کلید رونق گردشگری هستند

مدرس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری WFTGA با اشاره به تجارب خود در جهانگردی و سفر به 65 کشور جهان، تسلط به زبان انگلیسی و تولید محتوا در شبکه‌های مجازی را کلید رونق گردشگری دانست .

به گزارش یزدی نیوز «عرفان فکری» در نشست کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد که پیرامون نقش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و مجازی در کسب و کارهای گردشگری برگزار شد، در این رابطه بمباران اطلاعاتی شبکه‌های مجازی را علت تبدیل محتوای گردشگری از عکس و متن به فیلم دانست و افزود: حضور در شبکه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر و اینستاگرام با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون کاربر، با معرفی کشور به دنیا سبب کسب درآمد نیز می‌شود . 

 
وی از تولید محتوای جذاب و متفاوت برای گردشگران خارجی به وسیله فیلم‌سازی، به عنوان استراتژی طلایی یاد کرد و روایت گری و انتخاب عنوان مناسب را تکمیل کننده تولید محتوا دانست . 
 
فکری در ادامه تحقیق در فرهنگ گردشگران خارجی، آشنایی با صفحه‌های مجازی غیر ایرانی، آشنایی با الگوریتم شبکه‌های اجتماعی و عضویت در تمام شبکه‌های مجازی را در جهت توسعه کسب و کار گردشگری لازم دانست و تصریح کرد: تجربه تفاوت‌ها نظیر تفاوت‌های مذهبی کشور از جذابترین موارد برای گردشگران خارجی است و بایستی این تفاوت‌ها به درستی شناخته و از آن در جهت جذب گردشگر استفاده شود.
 
وی آموزش فیلم‌سازی و شکستن قالب‌های سنتی را برای تولید محتوای مناسب ضروری عنوان کرد . 
 
فکری در پاسخ به سوالی پیرامون مشکل اصلی عدم تولید محتوای متمایز با توجه به بافت بی‌نظیر یزد اظهار کرد: تمرکز بر ارائه برنامه متفاوت، ترغیب جهانگردان و گردشگران و شهروندان عادی به خصوص دانشجویان به تولید محتوای مطلوب و عرضه آن در شبکه‌های پربازدیدکننده، راهکاری در جهت توسعه گردشگری استان است . 
 
مهندسی معکوس، مفید برای گردشگری یزد
 
مدرس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری با تاکید بر مفهوم «مهندسی معکوس»، آن را برای توسعه گردشگری استان یزد مفید دانست . 
 
وی با تاکید بر تجربه جهانی به دست آمده در قالب مهندسی معکوس، تولید محتوا بر اساس نیازهای دیگران و نه خواسته‌های ما، شیوه درستی برای تمرکز بر محتوای درست در حوزه گردشگری دانست.
 
به گفته فکری، رویدادهای کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت برای ما، می‌توانند جذاب ترین رویدادها برای گردشگران خارجی باشند . 
 
شناسایی نقاط جذاب برای گردشگران
 
«سید مصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست تصریح کرد: کمیته گردشگری الکترونیک با حضور نهادها و سازمان‌های مرتبط سلسله نشست‌هایی را برگزار کرده که در نهایت مقرر شد که در دو حوزه ایجاد وب سایت برای معرفی یزد و بارگذاری بیش از ۲۰۰ فیلم با زبان‌های مختلف، مکان‌ها و تصاویر سه بعدی اقدام شود . 
 
وی تعداد محتوای تولید شده را زیاد اما مشکل اصلی را بارگذاری کردن نادرست و شناسایی نکردن مخاطب اصلی عنوان کرد.
 
«محمد مهدی شرافت» رییس کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد نیز با اشاره به بافت بی‌نظیر و پتانسیل استان در جذب گردشگر، شناسایی مخاطبان و جذب گردشگران روسی و چینی را در شرایط فعلی کشور در رونق صنعت گردشگری با اهمیت خواند . 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..