رتبه نخست دادگستری یزد در ارسال ابلاغ الکترونیک

دادگستری استان یزد با میانگین 403 ابلاغ الکترونیک در هر شعبه، رتبه نخست کشور را در ارسال ابلاغ الکترونیک کسب کرد .

به گزارش یزدی نیوز«حجت اسدی» معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری این استان گفت: به واسطه تلاش وافر و ارزشمند کارکنان اداری و قضایی دادگستری، رتبه دوم کشور به لحاظ درصد ابلاغ الکترونیک با میانگین ۸۵ درصد در مهرماه سال جاری از آن استان یزد شد.

 
وی اظهار کرد: از ابتدای راه اندازی ابلاغ الکترونیک در استان یزد تا پایان مهر ماه سال جاری بیش یک میلیون و ۲۵۰هزار اوراق قضایی به صورت الکترونیک ارسال شده که این مسئله صرفه‌جویی بسیار خوبی را برای قوه قضاییه و بیت المال به دنبال داشته است . 
 
این مقام قضایی در ادامه اطمینان از دریافت صحیح ابلاغیه، حفظ محرمانگی و حریم خصوصی افراد، کاهش اطاله دادرسی و سرعت رسیدگی، افزایش دقت در روند کار، کاهش هزینه‌ها و افزایش دقت در رسیدگی و جلوگیری از جعل را از جمله محاسن ابلاغ الکترونیک ذکر و خاطرنشان کرد: با توجه به محاسن بسیار زیاد ابلاغ الکترونیک، انتظار است همه مردم نسبت به ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت شناسه کاربری ابلاغ الکترونیک اقدام نماید که این کار برای هر فرد فقط یک بار در طول عمر لازم است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کسب رتبه اول کشور در شعب حقوقی، کیفری دو و انقلاب و کسب رتبه سوم کشور در شعب اجرای احکام مدنی در شاخص امتیاز کل در سیستم مدیریت پرونده cms    نیز از دیگر نتایج ارزنده‌ای بوده که در گزارش اخیر معاونت آمار و فنآوری اطلاعات قوه قضاییه به آن اشاره شده است . 
 
معاون آمار و فنآوری اطلاعات دادگستری استان یزد تصریح کرد: همه این ساز و کارها برای سرعت بخشی به امور و ارتقاء کیفیت کار صورت می‌گیرد تا با ارزیابی‌های دقیق، ضمن شناخت موانع و مشکلات و تجزیه و تحلیل دقیق آمار، تصمیم های مقتضی در جهت بهبود بهره‌وری و افزایش کارکرد و بازده ساختار اداری و قضایی صورت گیرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..