همزمان با اربعین؛

حضور سه برابری گردشگران خارجی در یزد

مدیرکل میراث فرهنگی یزد: ۱۷۹ گردشگر خارجی از ۱۲ کشور همزمان با اربعین حسینی در این استان حضور یافتند.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد گفت: ۱۷۹ گردشگر خارجی از ۱۲ کشور همزمان با اربعین حسینی در این استان حضور یافتند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر افزایش دارد.

 
سید مصطفی فاطمی بابیان اینکه این تعداد گردشگر در تورهای کمیته گردشگری معنوی سازمان میراث فرهنگی به آیین‌ها و مناطق مختلف یزد اعزام شدند، افزود: آن‌ها شهروندان فرانسه، اسپانیا، آلمان، اتریش، جمهوری چک، لیتوانی، چین، کره جنوبی، هلند، ایتالیا، نیوزیلند و سنگاپور بودند.
 
وی افزود: گردشگران از مراسم عزاداری مردم شهرها و روستاهای استان در مناطق مختلف فیلم و عکس تهیه کردند.
 
وی ادامه داد: سال گذشته ۵۳ گردشگر خارجی همزمان با روز اربعین با حضور در مناطق مختلف استان از نزدیک شاهد عزاداری مردم این منطقه بودند.
 
بیستم ماه صفر برابر هشتم آبان ماه ۱۳۹۷، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ نفر از یاران باوفای آن حضرت در روز عاشورا (دهم) محرم سال ۶۱ هجری قمری است که نزد شیعیان به اربعین حسینی معروف شد.
 
یزد در کنار فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران ، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرارداده است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..