معاون سنجش آموزش و پرورش استان یزد:

رتبه داوطلبان کنکور یزد در گروه هنر ۱۱ پله ارتقاء یافت

معاون سنجش آموزش و پرورش استان یزد از ارتقای ۱۱ پله‌ای رتبه داوطلبان کنکور یزد در گروه هنر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محمدعلی توکلی در نشستی خبری با بیان اینکه معمولا اینگونه مطرح می‌شود که جایگاه دانش آموزان استان یزد در گروه‌های هنر و زبان کنکور سراسری مناسب نیست، اظهار داشت: موضوعی که در این زمینه حائز اهمیت است، انتخاب زبان و هنر به عنوان رشته دوم بسیاری از داوطلبان این گروه‌ها است.

 
وی عنوان کرد: اغلب افرادی که در این دو گروه آزمون می‌دهند، رشته اول آنها ریاضی، تجربی و علوم انسانی است و از آنجا که اغلب در گروه‌های اول خود انتخاب رشته می‌کنند، آمار قبولی آنها در گروه‌های زبان و هنر کاهش می یابد وگرنه رتبه علمی دانش آموزان یزد هم در هنر و هم در زبان جایگاه خوبی دارد.
 
توکلی ادامه داد: با این تفاسیر سال گذشته در گروه هنر رتبه ۲۴ قبولی و امسال رتبه ۲۳ را در کشور کسب کرده ایم و در گروه زبان نیز سال گذشته جایگاه ۲۱ در کشور را داشته ایم که امسال با ۱۱ پله ارتقاء به جایگاه دهم رسیده‌ایم.
 
معاون سنجش آموزش و پرورش استان یزد همچنین با اشاره به صدرنشینی یزدی‌ها در کنکور سراسری امسال خاطرنشان کرد: استان یزد در بحث کیفیت آموزشی و جایگاه علمی نیز از جایگاه خوبی برخوردار است و در زمینه معدل کتبی و سوابق تحصیلی همواره در کشور برتر بوده بنابراین علاوه بر برتری کمی، از نظر کیفی نیز در جایگاه خوبی قرار داریم.
 
توکلی ادامه داد: در تفکیک درصد دروس نیز در ضعیف‌ترین درس‌ها، رتبه چهارم را در کشور کسب کرده‌ایم.
 
وی، ساختار آموزشی خوب، معلمان خوب و کارآمد، دانش آموزان قوی و با پتانسیل، خیران نیکوکار و والدین فعال و دلسوز همچنین جو دینی و مذهبی استان یزد و دانش آموزان را از عوامل صدرنشینی یزدی‌ها در کنکور سراسری دانست.
 
توکلی تاکید کرد: آموزش و پرورش ما متعلق به کل استان است بنابراین بدنه آموزش و پرورش باید قوی باشد تا این صدرنشینی‌ها تکرار شود.
 
 استان یزد امسال برای بیست و پنجمین سال متوالی رتبه برتر کنکور سراسری را به خود اختصاص داد و استان‌های سمنان و مازندران با فاصله زیاد در رتبه های بعدی قرار دارند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..