جهاد کشاورزی پرورش دام در استان یزد را به علت کم‌آبی ‌میسر نمی‌داند

رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد گفت: مسئولان جهاد کشاورزی پرورش دام در استان را به علت کم‌آبی و نبود مرتع میسر نمی‌دانند.

به گزارش یزدی نیوزعلی ملک ثابت با بیان این که بیش از ۹۰ درصد دام استان وارداتی است، اظهار داشت: این حجم از دام از استان‌های فارس، کردستان و خراسان وارد استان و دام‌ها به کشتارگاه‌ها فروخته می‌شود.

 
رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد افزود: صاحبان دام با کشتارگاه‌ها درزمینهٔ قیمت به توافق می‌رسند و سپس قیمت گوشت را کشتارگاه‌ها تعیین و به اتحادیه داده و اتحادیه نیز با افزایش ۸ درصدی قیمت نرخ را به قصابان استان اعلام می‌کند.
 
ملک ثابت علت بالا بودن نرخ گوشت در استان را ناشی از افزایش قیمت این محصول در سایر استان‌ها دانست و گفت: کشتارگاه‌های ما مجبورند دام را به قیمت استان‌های دیگر خریداری کنند، چراکه اگر کشتارگاه‌های مادام را زیر قیمت استان‌های دیگر اعلام کنند صاحبان دام، دام‌های خود را به استان‌هایی که نرخ بالاتری دارند می‌فروشند و استان درزمینهٔ تأمین گوشت دچار مشکل می‌شود.
 
وی علت دلیل آشفتگی قیمت گوشت در بازار را عدم اعلام نرخ قطعی از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: ما در مهرماه نرخ پیشنهادی خود را به این اداره اعلام کردیم اما تاکنون پاسخ قطعی در این زمینه به ما داده نشده است.
 
ملک ثابت متولی برخورد با گران‌فروشی در این صنف را بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی عنوان کرد و گفت: اتحادیه در این زمینه نمی‌تواند دخالتی داشته باشد.
 
رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد با اشاره به این ‌که اگر جهاد کشاورزی دامداران استان را حمایت کند می‌توانیم درزمینهٔ تولید دام خودکفا شویم اظهار داشت: مسئولان جهاد کشاورزی پرورش دام در استان را به علت کم‌آبی و نبود مرتع میسر نمی‌دانند و این در حالی‌ است که دام آب زیادی مصرف نمی‌کند و اگر علوفه و خوراک آن‌ها تأمین شود ظرفیت پرورش دام در استان وجود دارد و با این اقدام می‌توان گوشت ارزان‌تری را در اختیار مردم قرارداد.
 
وی در پایان در تشریح قیمت انواع گوشت در بازار استان گفت: درحال حاضر قیمت گوشت گوسفندی بدون چربی به ازای هر کیلو ۵۵، گوشت گوسفندی با ۲۵۰ گرم چربی ۴۷، گوشت گوساله ۵۵ و گوشت شتر ۶۰ هزار تومان است.

بخش نظردهی بسته شده است..