پرداخت بدهی تیم فوتبال وحدت توسط شورای ‌شهر یزد کار پسندیده‌ای نیست‌

عضو شورای شهر یزد با اشاره به اینکه اداره ورزش و جوانان برای پرداخت بدهی تیم وحدت پیش‌قدم شود گفت: پرداخت بدهی توسط شورا اسلامی شهر برای جبران بدهی‌های قبلی کار پسندیده ای نیست.

به گزارش یزدی نیوزمحسن ابوترابی با اشاره به درخواست نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس از شورای شهر برای پرداخت بدهی ۶۵۰ میلیون تومانی تیم منحل شده فوتبال وحدت یزد اظهار داشت: در جلسه گذشته شورا در این خصوص بحث و تبادل ‌نظر شد، اما با توجه به حساسیت اعضا و ریاست شورا برای پرهیز از انجام کار غیرقانونی در این زمینه و عدم حضور برخی اعضا در جلسه و همچنین درخواست ریاست محترم شورا برای حضور مسئولان استان و بازرس کل در جلسه‌ای با این موضوع، کار بررسی آن به جلسات آینده موکول شد.

 
عضو شورای شهر اذعان داشت: اینکه مطرح می‌شود که جناب موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تعدادی زمین برای شهرداری گرفته و با این کار سرمایه شهرداری را چندین برابر مبلغ فوق افزایش داده و حال شورا برای جبران این خدمت این بدهی را گردن بگیرد روش پسندیده‌ای نیست، چراکه اگر نماینده محترم این کار را انجام داده در راستای وظیفه ذاتی خودش بوده و باید در این خصوص به‌گونه‌ای عمل شود که بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم چون این پول حق مردم بوده و باید از جیب آن‌ها پرداخت شود.
 
ابو ترابی تصریح کرد: جناب موسوی نماینده ما و برای همه ما عزیز است اما همان‌گونه که خود ایشان هم خبر دارد شهر یزد به‌ویژه در محلات با مشکلات جدی روبروست و درزمینهٔ زیرساخت‌های ورزشی محلات اقدامی مناسبی صورت نگرفته و بسیاری از محلات ما فاقد مکان‌های ورزشی برای جوانان و بانوان هستند و اگر امروز اعتیاد جوانان شهر ما را به مرز نابودی کشانده یکی از علل آن نبود اماکن ورزشی است که می‌توان با این مبلغ در محلات اماکن ورزشی خوبی ایجاد کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر شورای پنجم به دنبال افزایش نشاط اجتماعی و ارتقای سلامت روحی و جسمی مردم است باید در این زمینه تلاش جدی داشته باشد و از پرداخت هزینه‌های غیر مرتبط پرهیز و آن را برای رفع مشکلات شهر هزینه کند.
 
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه اگر قانون اجازه می‌دهد این مبلغ باید توسط اداره ورزش و جوانان پرداخت شود ابراز داشت: در اینکه ورود به مسائل مختلف از وظایف ذاتی و غیر ذاتی شورای شهر و شهرداری است تردیدی وجود ندارد اما در این شرایطی که شهرداری با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند و بسیاری از مسائل شهر روی زمین‌مانده آیا درست است که ۶۵۰ میلیون تومان از جیب مردم برای تیم فوتبالی پرداخت شود که هیچ نتیجه‌ای برای مردم نداشته و حذف‌شده است؟ و اینکه در این ماجرا گروکشی کنیم و بگوییم جناب موسوی زمین گرفته و ما درازای آن جبران مافات کنیم به نظر کار مناسبی نیست.
 
وی افزود: من از جناب موسوی تعجب می‌کنم درحالی‌که از وضعیت محلات خبر دارد و می‌داند دچار چه مشکلات عدیده‌ای هستند به ‌جای اینکه به فکر کمک به محلات باشد می‌خواهد از جیب مردم کمک بگیرد و بدهی یک تیم فوتبال را که هیچ جایگاهی ندارد پرداخت کند ضمن اینکه نمایندگان مجلس از قدرت بالایی برخوردارند چگونه ایشان در این مدت نتوانسته از قدرت و نفوذ خود برای پرداخت این بدهی استفاده کند؟
 
ابو ترابی اذعان داشت: در این زمینه باید بررسی‌های بیشتر و کامل‌تری صورت بگیرد و تصمیمی اتخاذ شود که اولاً رضایت خدا در آن باشد و در ثانی مردم رضایت داشته باشند.
 
عضو شورای شهر یزد بابیان این مطلب که مردم از جناح ‌بازی خسته شده‌اند ابراز داشت: برخی فکر می‌کنند مخالفت ما با این ماجرا برای این است که جناب موسوی از جناح دیگری است و الله اگر فردی از جناح دیگری هم بود همین‌گونه با وی برخورد می‌شد چراکه این مسئله ربطی به جناح و گروه خاص نیست و این پول از جیب مردم بوده و باید با وسواس در مورد هزینه کردهای آن تصمیم گرفته شود.
 
ابو ترابی تأکید کرد: البته موضع بسیار مثبت ریاست شورا در این زمینه و تأکید ایشان برای حضور مسئولان فرمانداری، استانداری، بازرسی و دستگاه‌های مرتبط نشان از این موضوع دارد که در این مسئله جناح‌بازی جایگاهی ندارد و همه اهتمام اعضای شورا عمل به قانون بوده و با این تفاسیر بعید میدانم شورا در خصوص پرداخت این بدهی مصوبه‌ای داشته باشد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..