تسهیل‌گران و بهو‌رزان طرح CBR در اردکان تجلیل شدند

مراسم تجلیل از تسهیلگران و بهورزان همکار با بهزیستی اردکان در اجرای طرح توانبخشی مبتنی برجامعه موسوم به CBR در محل سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان اردکان برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز دکتر «امیر ولی عضدزاده» رییس بهزیستی شهرستان اردکان  در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تسهیلگران و بهورزان در خدمت به معلولین از تسهیلگران به عنوان پل ارتباطی بین جامعه هدف و سازمان و سایر دستگاه‌های همکار در این برنامه یاد کرد و وظیفه اصلی تسهیلگران را تغییر دیدگاه و نگرش معلولین و ایجاد خود باوری و اعتماد به نفس معلولان عنوان کرد.

 
وی پیشگیری از معلولیت و توانمند‌سازی معلولین را دو هدف مهم سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: شناسایی معلولان و ارائه خدمات توانبخشی و تامین وسایل مورد نیاز افراد معلول ، آموزش مددجویان، آموزش خانواده‌ها و توانمندسازی جامعه هدف در مناطق روستایی از جمله اهداف این طرح به شمار می‌رود . 
 
این مسئول با بیان این که ۲۵۳  معلول در روستاهای شهرستان اردکان با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR   شناسایی شده‌اند، افزود: استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در جامعه، شناسایی و رفع نیازهای معلولان ساکن روستا و اجرای بهینه طرح از اولویت‌های مهم بهزیستی  به شمار می رود . 
 
عضدزاده تصریح کرد: فعالیت‌های CBR در پنج مولفه تحت عنوان سلامت، آموزش، معاش، اجتماعی، توانمند سازی در زمینه سلامت، ارتقاء سطح سلامت فردی، پیشگیری، مراقبت‌های پزشکی و توانبخشی فرد مطرح است . 
 
در ادامه این جلسه، تسهیلگران و بهورزان با برشمردن مزایا و مشکلات موجود در زمینه اجرای طرح ، پیشنهاداتی را در خصوص گسترش و اجرای بهتر طرح بیان کردند.
 
در پایان این مراسم نیز از ۱۲ نفر از تسهیلگران و بهورزان همکار با بهزیستی در اجرای این طرح در ۲۶ روستای توابع اردکان، با اهداء لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد . 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..