راه اندازی کانون سلامت در مبارکه بافق

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد هدف از راه اندازی این کانون را مشارکت ساختارمند و آگاهانه مردم در راستای سلامت همه جانبه اعلام کرد .

به گزارش یزدی نیوز معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در حاشیه افتتاح کانون سلامت مبارکه بافق گفت:این کانون برای نخستین بار در شهرستان بافق و شهرستان های استان یزد افتتاح شد و همزمان با این افتتاحیه این اقدام در ۶نقطه دیگر شهر یزد در حال اجراست.

دکتر لطفی افزود:کانون های سلامت طبق مصوبه قانونی وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان در محلات شهری و روستایی راه اندازی می شود.
وی هدف از ایجاد این کانون را مشارکت ساختارمند و آگاهانه مردم در امر همه جانبه سلامت اعم از سلامت جسم،روح و سلامت اجتماعی و معنوی بیان کرد و ادامه داد:با مشارکت مردم در مشکلات سلامتی خود و محله، مسوولان بهتر می توانند به حل مشکلات بپردازند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد اشاره کرد: :تاکنون این اقدام در ۲۲نقطه استان یزد آغاز شده و در مرز افتتاح است و در شهرستان بافق نیز ۱۴کانون طراحی می شود و تا دهه فجر تمامی آنها افتتاح می شود.
دکتر لطفی به تشریح چگونگی فعالیت این کانون پرداخت و خاطر نشان کرد:مردم در یکی از گروه های موضوعی عضو می شوند و با انتخاب یک نفر به عنوان سرخوشه اصلی مشکلات محله نیازسنجی می شود و در مجمع سلامت محله به تصویب می رسد و پس از ان با مجمع سلامت شهرستان ارتباط می گیرد و در صورت نیاز به استان معرفی می شود. 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..