امام جمعه یزد:

حماسه اربعین نماد قدرت جهان اسلام برای مقابله با دشمنان است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به شرکت میلیون‌ها نفر از عاشقان اهل بیت (ع) در اجتماع بزرگ اربعین گفت: حماسه اربعین نماد قدرت جهان اسلام برای مقابله با دشمنان است.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر میلیون‌ها نفر از شیعیان و مسلمانان جهان راهی کشور عراق و شرکت در پیاده روی اربعین شده اند، اظهار داشت: در این اجتماع بزرگ تنها ایرانیان نیستند که به حماسه سازی پرداخته‌اند بلکه عاشقان اهل بیت (ع) از کشورهای مختلف در این مراسم حضور یافته اند.

 
وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال در قرآن کریم مسلمین را به اتحاد فراخوانده است، عنوان کرد: اجتماع بزرگ اربعین مصداق بارز و بزرگ این گردهمایی بزرگ است و مسلمانان به ویژه شیعیان جهان، همدلی خود را در این گردهمایی بزرگ به نمایش گذاشته اند.
 
ناصری تصریح کرد: مردم مسلمان جهان به ویژه مردم ایران اسلامی، حماسه اربعین را به نماد قدرت جهان اسلام برای مقابله با کفار و دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها تبدیل کرده است.
 
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ملت ایران از دیرباز در مسیر اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام حسین (ع) شرکت کرده و انقلاب ما نیز الگو گرفته از قیام عاشورا است و امروز نیز مردم و مسئولان ما باید در مسیر امام حسین (ع) حرکت کنند تا هم در دنیا و هم در آخرت به سعادت برسند.
 
وی با بیان اینکه پیام امام حسین (ع) و قیام عاشورا، ظلم ستیزی و استکبارستیزی و احیای امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: مردم و مسئولان ما همواره باید این پیام‌ها را مدنظر داشته باشند.
 
ناصری تصریح کرد: در شرایط امروز کشور ما، مردم باید از بینش و بصیرت و مسئولان باید از روحیه انقلابی و مدیریت جهانی بهره مند باشند تا بتوانیم بر توطئه های دشمن فائق آییم.
 
خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که امروز مردم برای تامین معیشت خود با آن دست و پنجه نرم می کنند، اظهار داشت: بسیاری از مردم در شرایط سختی به سر می برند و مسئولان باید با برنامه ریزی دقیق، دلسوزی و مدیریت جهادی برای رفع مشکلات مردم چاره اندیشی کنند.
 
وی بیان کرد: هدف دشمن نا امید کردن مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمتگزاران به نظام است و برای رسیدن به این هدف خود از هیچ کوششی دریغ نمی کنند بنابراین مسئولان باید با آگاهی از این موضوع، همه تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی به کار گیرند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..