اشتغالزایی فرش دستباف یزدی‌ها در مناطق محروم هرمزگان

رییس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال در مناطق محروم میناب و بشاگرد هرمزگان خبر داد و گفت: ۶۰۰ نیروی انسانی به دنبال انعقاد این تفاهم‌نامه شاغل می‌شوند

به گزارش یزدی نیوز«محمد مهدی نبی زاده»  با اشاره به عقد  تفاهم‌نامه همکاری ایجاد اشتغال در مناطق محروم میناب و بشاگرد استان هرمزگان، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه بین سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت یزد و هرمزگان، اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف روستایی یزد، فرمانداری‌های میناب و بشاگرد تنظیم و امضا شد.

 
وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه اتحادیه یزد با همکاری دستگاه‌های فوق نسبت به ایجاد اشتغال و تولید فرش دستباف به همراه آموزش به بافندگان آن مناطق اقدام می‌کند تا بافندگان آن ‌منطقه علاوه بر آشنایی و یادگیری نحوه و روش بافت فرش در داشتن اشتغال پایدار، کمکی به معیشت خانواده و بهبود اوضاع اقتصادی خود کمک کنند.
 
این مسئول، برنامه‌ریزی لازم جهت اشتغال ۶۰۰ نیروی انسانی را به دنبال انعقاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: ۳۰۰ اشتغال در فاز اول این تفاهم‌نامه که متعلق به سال گذشته است در تفاهم‌نامه منعقد شد که تاکنون ۸۰ دار قالی برپا و ۱۰۰ نیروی انسانی مشغول به کار شده‌اند.
 
وی با بیان برنامه‌ریزی های انجام شده برای تهیه مواد اولیه و دار کردن دستگاه و نظارت و آموزش بافت به صورت خانگی و کارگاهی، گفت: تا زمانی که بافندگان منطقه مهارت لازم را کسب کنند نباید دغدغه‌ای برای تامین بازار فروش فرش‌های خود داشته باشند چرا که اداره اتحادیه تعاونی‌های فرش یزد بازار فروش آن‌ها را تامین و فرش‌های بافته شده را خریداری می‌کند.
 
نبی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: هرکدام از طرفی،ن تعهدات و مساعدتی برعهده دارند که با انجام هر کدام می‌توان در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار برای مردم این مناطق اقدام کرد.  
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..