حضور دانش آموزان یزدی در پای صندوق‌های اخذ رای

بیست و یکمین دوره انتخابات شورا‌های دانش آموزی استان همزمان در یک هزار و ۹۰۰واحد آموزشی در ۲۱شهر و تعدادی از روستا‌ها برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزمعاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: این انتخابات با حضور ۲۰۰هزار نفر از دانش آموزان مقاطع سوم ابتدایی و بالاتر برگزار شد.

 
علی سرداری افزود: از ۳۵هزار داوطلب، هشت هزار و ۵۰۰نفر به عنوان اعضای شورای دانش آموزی مدارس انتخاب می شوند.
 
وی با بیان اینکه به نسبت تعداد دانش آموزان هر مدرسه اعضای شورای مدرسه تعیین می شود، گفت: نتیجه نهایی شوراها، مجلس دانش آموزی است که هر ۲سال یکبار از برگزیدگان شوراها طی انتخاباتی شکل می گیرد.
 
سرداری در ادامه هدف از برگزاری انتخابات یاد شده را تقویت روحیه مسئولیت پذیری، مشورت دهی، تصمیم گیری و ایجاد روحیه اعتماد به نفس در میان دانش آموزان بیان کرد و گفت: شورای دانش آموزی گامی در جهت تمرین مشارکت اجتماعی و استفاده از توانمندی ها و زمینه ای برای ایجاد و تقویت روحیه مشارکت پذیری آنان به شمار می رود.
 
فرآیند انتخابات یادشده شامل داوطلب شدن دانش آموزان ۱۰روز قبل از انتخابات، تبلیغات داوطلب در محیط مدرسه، برگزاری انتخابات، اعلام نتایج، تشکیل شورا و انجمن های مربوطه است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش یزد، ۲۶شهریور ۹۷تعداد دانش آموزان استان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را ۲۵۰هزار و ۶۹۴نفر ذکر کرد که این تعداد نسبت به سال تحصیلی گذشته حدود ۱۱هزار نفر افزایش دارد.
 
عباسعلی دانافر افزود: این تعداد دانش آموز در ۱۰هزار و ۱۴۸کلاس درس و در یک هزار و ۹۸۱واحد آموزشی ساماندهی شدند.
 
وی تعداد دانش آموزان پیش دبستانی، ابتدایی، دوره متوسطه اول و دوم را به ترتیب ۱۸هزار و ۶۳۰، ۱۳۶هزار و ۷۰، ۵۱هزار و ۸۳۰ و ۴۲هزار و ۸۷۳نفر بیان کرد و اظهار داشت: از مجموع دانش آموزان یک هزار و ۲۹۱تن در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل خواهند شد.
 
دانافر، تعداد دانش آموزان شهروند خارجی استان را ۱۴هزار و ۹۴۴نفر عنوان کرد و یادآورشد: اغلب آنها مربوط به مقطع ابتدایی است.
 
۱۸هزار فرهنگی مسئولیت آموزش دانش آموزان را بر عهده دارند و تعداد بازنشستگان فرهنگی یزد حدود ۱۶هزار نفر است.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..