بازدید فرماندار مهریز از تنها کارگاه احرامی‌بافی ایران

فرماندار مهریز به همراه بخشدار مرکزی و رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان از تنها کارگاه احرامی‌بافی کشورمان که در روستای بنادک‌سادات این شهرستان فعالیت دارد، بازدید کرد.

به گزارش یزدی نیوز«سید محمد رستگاری» فرماندار مهریز در جریان بازدید از این کارگاه و فرآیند احرامی‌بافی و تولیدات آن، بر بسترسازی جهت افزایش تولیدات صنایع دستی در شهرستان تاکید و بیان کرد: توجه به شناسایی ظـرفیت بالقـوه رشته‌های بومی و مـحلی برای تولید محصـولات خاص می‌تواند زمینه لازم را برای افزایش تولیدات صنایع دستی شهرستان فراهم کند.

 
وی خواستار تشکیل دوره‌های هدفمند آموزش صنایع دستی در شهرستان شد و گفت: ترویج و احیای صنایع دستی و هنرهای بومی باعث اشتغالزایی، پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، ترویج و توسعه مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا می‌شود.
 
به گفته‌ی این مسئول با افزایش توان تولید در رشته‌های مختلف صنایع دستی، بستر لازم برای ورود این کالاها به بازارهای بزرگ و حتی بازارهای خارجی فراهم می‌شود و نتیجه این امر، توسعه و رشد اقتصاد محلی و رشد فرهنگ و تجارت منطقه‌ای است که البته حمایت‌های دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی نیز در این مورد نقش تعیین ‌کننده‌ای دارند.
 
گفتنی است، پارچه دست‌بافت احرامی به عنوان دیوارکوب، رومبلی و روپشتی و همچنین جهت حجاج مورد استفاده قرار می‌گرفته ولی در حال حاضر با تغییر کاربری به عنوان رومیزی، سجاده و جانماز به بازار عرضه می‌شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..