هنرمندان یزدی صاحب‌ خانه می‌شوند

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از مرمت خانه فرخی یزدی و تبدیل آن به خانه هنرمندان خبر داد و گفت: این طرح تا پایان سال جاری تحویل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«عباس ملازینلی»، با اشاره به صاحب‌ خانه شدن هنرمندان یزدی، اظهار کرد: خانه تاریخی فرخی به خانه هنرمندان یزد تبدیل می ‎ شود.

 
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با میراث فرهنگی یزد در رابطه با ترمیم خانه فرخی، تصریح کرد: این خانه که تخریب و نیاز به مرمت دارد، طی تفاهم‌نامه‌ای به صورت مشترکی با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و ۱۰۰ میلیون تومان مرمت میراث فرهنگی در سنوات گذشته مرمت و قابل بهربرداری خواهد شد.
 
این مسئول پایان عملیات مرمت خانه فرخی یزدی را تا پایان سال جاری عنوان و بیان کرد: خانه فرخی با وجود کوچک بودن به طور موقت خانه هنرمندان خواهد شد، اما هدف اصلی از مرمت و احیای این خانه، ایجاد موزه فرخی شاعر فرهیخته و روزنامه‌نگار یزدی است.
 
ملازینلی با اشاره به این که مراحل اخذ مجوزهای خانه هنرمندان یزد نیز به زودی به پایان خواهد رسید، گفت: هنرهای ۹ گانه یزد که حدود ۲۰۰ هنرمند را شامل می‌شود، نیازمند خانه‌ای ویژه‌ی هنرمندان هستند چرا که یزد دیرینه‌ای پیوسته با هنر و هنرمندان دارد و این میراث به خوبی باید محافظت و قابل استفاده شود.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..