حمایت ۱۵ هزار نیکوکار یزدی از ایتام و فرزندان نیازمند

حامیان نیکوکار ، حمایت سه هزار و 788 یتیم و فرزند نیازمند زیر پوشش کمیته امداد استان یزد ، را در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بر عهده ‌دارند.

به گزارش یزدی نیوزمعاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۳۲ مهرورز یزدی  ، از ایتام و فرزندان نیازمند حمایت می‌کنند، گفت: حامیان نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین ، حمایت سه هزار و ۷۸۸ یتیم  زیر پوشش کمیته امداد استان یزد را ، بر عهده‌دارند.

 
غلامرضا مشعل چی ، به اهمیت یتیم‌ نوازی و رسیدگی به امور ایتام اشاره کردو افزود: دین مبین اسلام مسئله ایتام را به عنوان یک موضوع اساسی و مهم مطرح کرده و مسلمانان را به رسیدگی همه ‌جانبه به امور ایتام در زمینه‌های مختلف اقتصادی، عاطفی، آموزشی و تربیتی سفارش کرده است.
 
 وی بابیان اینکه حامیان نیکوکار ، در شش ماهه نخست امسال ،  چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ، به ایتام و فرزندان محسنین کمک کرده‌اند، گفت: دو میلیارد و ۶۸۸ میلیون تومان از کمک‌ها به ایتام زیر پوشش و یک میلیارد و ۸۱۲ میلیون تومان به فرزندان نیازمند غیر یتیم تحت حمایت کمک کردند .
 
مشعل چی بابیان اینکه کمک‌های اهدایی برای رفع نیازهای تحصیلی، معیشتی، مسکن، و درمان ایتام و محسنین هزینه می‌شود، افزود: طرح اکرام ایتام و محسنین ازجمله طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل۵۰ هزار تومان به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده‌دار شوند.
 
وی بابیان اینکه ۹۷ درصد از کمک‌های نقدی نیکوکاران یزدی در طرح اکرام و محسنین در سال ۹۶ به صورت الکترونیکی بوده است، گفت: پارسال ، حامیان نیکوکار حدود ۹ میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین کمک کرده‌اند.
 
مشعل چی گفت : بخش نیکوکاری نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه، کد دستوری # ۰۳۵*۸۸۷۷* تلفن همراه، سامانه نیکوکاری (تلفن رایگان) ۰۹۶۸۸۷۷ ازجمله روش‌های نوین کمیته امداد برای پرداخت آسان و سریع کمک‌های مردمی است.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..