در نشست خبری اصحاب رسانه با استاندار یزد؛

ابعاد مختلف موضوع آب در حوزه های تامین،توزیع و امنیت خط اول تشریح شد

در نشست خبری اصحاب رسانه با استاندار یزد ابعاد مختلف موضوع آب در حوزه های تامین، توزیع و امنیت خط اول تشریح و سوالات طرح شده از سوی خبرنگاران با حضور معاونین استاندار و مدیران حوزه آب پاسخ داده شد.

به گزارش یزدی نیوز استاندار یزد در نشست خبری با موضوع آب؛ تعیین سهم استان هایی که از حوضه زاینده رود آب تامین می کنند را فراتر از اختیارات استان ها و با توجه به وضعیت منابع موجود و مصارف هر منطقه دانست و بیان کرد:هیچ کدام از استان های ذینفع، اختیاری برای تغییر و تصرف در سهمیه سایر استان ها از این منبع مشترک ندارند. 

استاندار یزد اظهار داشت: با توجه به تعرضات هشت ماه گذشته به خط انتقال آب، نمی توان گفت مسئولان استان اصفهان به وظایف خود به خوبی عمل کرده اند و انتظار می رود نسبت به این موضوع، جدیت و اقدامات موثرتری در سطح ملی و استانی صورت گیرد.
« محمود زمانی قمی » افزود: نسبت به چند دهه اخیر کم ترین حجم آب ذخیره شده در سد زاینده رود را شاهد هستیم و کمترین میزان بارش نیز صورت گرفته است که این موضوع اختصاص آب به سایر مناطق بر اساس شرایط قبل را محدود ساخته است.
زمانی قمی گفت: از سال ۹۳ نیز مسائل حقوقی برای خط انتقال آب به یزد در دیوان عدالت اداری مطرح شد و با توجه به تلاش های صورت گرفته برای حل این مسئله؛ خوشبختانه با مداخله در سطح ملی دیگر هیچ دیدگاهی نمی تواند برای بقای خط انتقال اول مشکل حقوقی ایجاد کند.
وی با  تاکید بر استقبال از مشارکت بخش خصوصی برای انتقال آب خط دوم، دریای عمان و خلیج فارس خاطرنشان کرد: به تنهایی تامین اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرحها  در توان دولت نیست و لازم است ظرفیت بخش خصوصی و منابع خارجی در این زمینه فعال شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد گفت: امیدواریم پایان تعرض به خط انتقال آب یزد را شاهد باشیم اما در این مسیر همواره به وظایف خود عمل می کنیم زیرا هنوز ریشه های این تعرضات از بین نرفته است.
 
 
همکاری انتظامی و پدافندی یزد با اصفهان در تامین امنیت خط انتقال آب
 
 
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد: مسئولیت و اقدام نسبت به موضوع امنیت خط لوله آب انتقالی به یزد در حوزه اختیارات استان نمی باشد اما در زمینه های انتظامی و پدافندی با استان اصفهان همکاری می کنیم. 
«محمدعلی طالبی» با اشاره به پیگیری مستمر استاندار و طرح موضوع نسبت به تامین امنیت خط انتقال آب استان در شورای امنیت وزارت کشور افزود: خوشبختانه در این جلسه تصمیمات موثری گرفته شده است و در استان نیز با برگزاری مستمر جلسات شورای تامین ۲۳ مصوبه درباره تعرضات اخیر انجام و در این راستا نشست هایی نیز با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و وزیرکشور نیز شکل گرفته است.
 
 
کاهش ۲۸ درصدی مصرف آب در فضای سبز استان یزد
 
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این نشست خبری اظهار داشت:با توجه به اهمیت اجرای الگوی مصرف آب در تمام بخش ها،از ابتدای سال جاری تا کنون نشست های مدیریت تامین و مصرف آب هر هفته به صورت منظم و با هدف بررسی شرایط موجود و بهره گیری از راهکاری نو و تخصصی در این زمینه برگزار شده است.
«محسن صادقیان» گفت:با برنامه ریزی و اقدامات انجام شده در ۶ ماهه نخست سال جاری،کاهش ۲۸ درصدی مصرف آب در فضای سبز استان یزد را شاهد می باشیم و امید است با مشارکت تمام بخش ها و بهره گیری از شیوه های کارآمد به سمت الگوی استاندارد در مصرف آب برای تمام بخش ها حرکت کنیم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..