کمبود داروهای اساسی در یزد نداریم

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: آن طور که برخی شبکه‌های اجتماعی شایعه پراکنی می‌کنند با کمبود داروهای اساسی در استان یزد روبه‌رو نیستیم.

به گزارش یزدی نیوزمحمد دریجانی در دیدار مدیران بیمه سلامت استان با آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: از ۲۷ مهر تا سوم آبان هر سال به عنوان بیمه سلامت در کشور نام‌گذاری شده است.

 
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در ارتباط با افراد تحت پوشش این بیمه در استان یزد گفت: بیمه سلامت در استان یزد ۳۴۸ هزار نفر از جمعیت بیش از یک میلیون نفری را تحت پوشش قرار داده است.
 
وی خاطرنشان کرد: کارمندان دولت، سایر اقشار شامل خانواده معظم شهدا، جانبازان، طلاب، بسیجیان، دانشجویان و بیمه‌شدگان روستایی و بیمه سلامت همگانی اقشاری را شامل می‌شوند که تحت پوشش این اداره قرار دارند.
 
دریجانی با بیان اینکه بیمه سلامت همگانی از سال ۹۲ و به صورت رایگان در کشور برای افراد فاقد بیمه شروع به فعالیت کرد گفت: در استان یزد تاکنون ۸۵ هزار نفر تحت پوشش خدمات این بیمه قرار دارند.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد ادامه داد: خوشبختانه در استان یزد تمام پزشکان، موسسات آزمایشگاهی، داروخانه‌ها، بیمارستان‌های خصوصی و بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش این بیمه هستند.
 
وی تصریح کرد: نکته اساسی که در ارتباط با فعالیت‌های این بیمه وجود دارد این است که نزدیک به ۴۲ درصد از هزینه‌هایی که ما انجام می‌دهیم مربوط به بیمه شدگان استان‌های دیگر به ویژه استان‌های سیستان و بلوچستان، استان هرمزگان و استان کرمان است و بعضا استان‌های فارس و اصفهان و تهران است.
 
دریجانی خاطرنشان کرد: با توجه به سوابق خوبی که همکاران پزشک ما در استان یزد دارند و اعتماد خوبی که پزشکان جلب کرده‌اند شاید الان بیشتر بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و یا کلینک‌های ویژه دانشگاه توسط بیمه شدگان سایر استان‌ها پر می‌شود.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در ارتباط با وضعیت پرداختی‌های بیمه سلامت در استان یزد عنوان کرد: با تدبیری که دولت و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور انجام داده، ماهیانه باید ۱۲ میلیارد تومان در بخش دولتی و شش میلیارد تومان در بخش خصوصی و خیریه هزینه انجام دهیم.
 
وی عنوان کرد: امسال برنامه‌ریزی به گونه‌ای بوده که ما توانستیم با توجه به اهمیت تزریق به موقع پول به داروخانه‌ها برای تامین دارو، تمام مطالبات تا مردادماه امسال را به صورت کامل پرداخت کنیم.
 
دریجانی عنوان کرد: خوشبختانه آن طوری که الان بعضی از شبکه‌های مجازی اعلام می‌کنند کمبود دارو در استان یزد به شکل اعلام شده نیست و به اندازه کافی دارو به ویژه داروهای اساسی موجود است.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان یزد خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در استان یزد را هم تا پایان مرداد امسال پرداخت کردیم و شرایط پرداختی امسال بسیار بهتر از سال قبل است.
 
وی با بیان اینکه عضویت بیمه سلامت همگانی و بیمه روستایی به صورت کامل رایگان در کشور انجام می‌شود خاطرنشان کرد: بیمه‌های کارمندی هم با پرداخت بخشی از هزینه‌ها توسط کارمند که از حقوق آنها برداشت می‌شود انجام می‌گیرد.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..