صادارت چرم مهریز به ایتالیا و پاکستان

تنها واحد تولیدکننده شهرستان مهریز با تولید ماهانه تا 70 هزار سالامبور، عمده تولیدات خود را به کشورهای ایتالیا و پاکستان صادر می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز« نجیب الله  محمدی» مدیر دامپزشکی مهریز در این بارع گفت: شهرستان مهریز با ۱۶ هزار راس دام سنگین و ۷۰ هزار راس دام سبک و بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام استان، زمینه مساعدی را برای تولید چرم مهیا کرده است . 

 
وی افزود: تنها واحد تولید کننده چرم شهرستان مهریز در دهستان بهادران، از بهترین تولیدکنندگان چرم استان یزد محسوب می‌شود و چرم تولیدی  این واحد که مشتاقان زیادی دارد، توسط کشور ایتالیا خریداری می‌شود.
 
محمدی گفت: این واحد تولید چرم علاوه بر تامین مواد اولیه از داخل استان، روزانه دو هزار جلد پوست گوسفندی نیز از استان‌هایی مانند اصفهان، کرمان و فارس برای تهیه چرم وارد می‌کند.
 
«محمد شیدایی» مدیر این واحد تولیدی نیز با اشاره به آغاز بکار این واحد از سال۶۳، افزود: ماهانه تا ۷۰۰ هزار سالامبور در این کارگاه آماده صادرات می‌شود که عمدتا به کشورهای ایتالیا و پاکستان صادر می‌شود . 
 
وی با بیان این که چرم تولیدی در صنایع کیف، کفش، مبل و لباس کاربرد دارد، مشکلات واحد تولید چرم را انباشته شدن پشم تولیدی و نبود بازار مناسب برای خرید و فروش و مشکلات گمرکی برای صادرات سالامبور ذکر کرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..