استاندار یزد:

صیانت از حقوق شهروندی مستلزم اخلاقی شدن جامعه است

استاندار یزد با تاکید بر مسئولیت همگانی در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: اخلاقی شدن جامعه کاهش آسیب‌ها و صیانت از حقوق شهروندی را به همراه دارد و الگوهای موثری برای بهره‌مندی نسل جوان ترویج می‌کند .

به گزارش یزدی نیوز«محمود زمانی قمی» در جلسه مشترک کارگروه فرهنگی اجتماعی و ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان با بیان این‌که در حال حاضر با آسیب‌ها و مسائل اجتماعی فراوانی روبرو هستیم و توجه به اولویت‌‌های پنج گانه به منظور تلاش برای رفع مشکلاتی نظیر طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است .

 
وی افزود: لازم است در موضوعاتی مثل ترویج حجاب و عفاف رفتار دقیق و منطقی در جامعه بروز داده شود و با مسائلی از این جنس سیاسی برخورد نکنیم .
 
استاندار یزد گفت: سلوک سیاست‌مداران و کارگزاران باید احساس مسئولیت و پذیرش تمام افراد و سلیقه‌ها در اجتماع باشد و نمی‌توان در سایه واکنش‌های شخصی صدای عد‌ ای شنیده نشود.
 
زمانی‌قمی در ادامه بر تجلی انسانیت و رفتار شایسته در وجود امام حسین (ع) به عنوان الگویی ارزشمند اشاره و تصریح کرد: فطرت انسان پاک و تمایل به صداقت و راستی دارد و با زنده کردن اخلاق می توان اجرای حقوق شهروندی و کاهش آسیب ها را شاهد بود .
 
وی بیان کرد: هر فرد لازم است در جایگاه خود وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری را تقویت کند و از خودخواهی در مورد این‌که فکر کنیم تنها رفتار و عمل ما صحیح می باشد فاصله بگیریم .
 
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: نباید نسبت به مسائل جامعه چشم ببندیم و بی‌تفاوت باشیم یا مشکلات را برآمده از رفتار دیگران بدانیم بلکه همه ما در رفع آن‌ها سهیم هستیم که بر این اساس راهکار علاج آسیب‌ها و دفاع از حقوق دیگران توجه به اقشاری است که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند .
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..